יום חמישי, 15 ביולי 2010

מה אתה קורא - ספרים אינפורמטיביים שונים

"את גופי אני אוהב" מאת שרה זלוף - הספר הכי פשוט והכי פחות מבלבל בעודף אינפורמציה שמצאתי בעברית על גוף אדם. אתה אוהב אותו אהבה תקופתית, כמו בעצם את רוב הספרים האהובים עליך...

"ארבעת היסודות - אויר" מאת תלמה אליגון-רוז - הראשון בסדרה המקדישה ספר לכל יסוד. איורים מקסימים, משפטים קצרים של דוגמאות למהו אויר. מעניין לראות איך אתה תמיד מוצא דרך מיוחדת להתחבר ליסוד כלשהו. תקופה מסוימת אהדת את האש - לא במקרה, סמוך אחרי שעשינו מדורות, בתקופה אחרת הייתה זו אדמה - ובמקרה היה זה בעיצומו של חורף, כשענייני הבוץ ריתקו אותך. לצערי, לא הצלחתי למצוא לינקים למכירת ספרים אלה. אני קניתי אותם ב"צומת ספרים" בדוכן של ספרים מוזלים.

"ארבעת היסודות - אש" מאת תלמה אליגון-רוז

"ארבעת היסודות - מים" מאת תלמה אליגון-רוז

"ארבעת היסודות - אדמה" מאת תלמה אליגון-רוז

"מה זה? - גמיש" - סדרה נוספת המסבירה מושגים שונים. שוב, לא יצירת פאר, אלא מעין ברירת מחדל לספרים בנושא בעברית. חשוב לציין כי אין הכוונה שתתוודה למושגים אלה אך מתוך הספרים עצמם. אלא שהם ילוו את הגילוי ואת החקירה הטבעיים שלך בעת שיגיעו. כעת אנחנו יותר משתמשים בספרים אלה כספרי תמונות. גם אותם רכשתי בדוכנים של ספרים מוזלים ב-10 ש"ח.

"מה זה? - דביק"

"מה זה? - זוהר"

"מה זה? - שקוף"

"מדריך העצים בישראל לילדים ולנוער" מאת ישראל גלון ויונה זילברמן - ביעודו ספר מעולה, אך בפועל יש בו הרבה מן החסר. התמונות לא ברורות מספיק, ודי קשה לזהות את העצים בהתבסס עליו. אמנם, מכיוון שאין מדריכים אחרים בנמצא, אנחנו בשמחה מסתפקים בו.

אין תגובות:

Related Posts with Thumbnails