יום שישי, 9 במאי 2008

וכך תוכלו להשתמש בבלוג זה


דברים אלה מוקדשים למי מאינתו החדש לעולם הבלוגים.

קריאה בבלוג
* אתם יכולים לא לקרוא בבלוג - אך אז, אני מניחה שלא הייתם קוראים את הפוסט הזה..:)
* אתם יכולים לקרוא בבלוג ולהחליט, אם להיכנס לבלוג מתי שלבכם יחפוץ בכך, או להירשם לעדכונים. כך כל פעם שיפורסם פוסט חדש, תקבלו הודעה ישירה וייחסך מכם הצורך לבוא להתעדכן בעצמכם.

הרשמה לבלוג
בתחתית כל עמוד מתחת לכותרת Subscribe to My Child's Diary ממוקם ריבוע כתום. אם תלחצו עליו, נפתח חלון ההרשמה:
* למי שרוצה לקבל עדכונים (פוסטים חדשים) ישירות למייל שלו, אנא כנסו ללינק Get My Child's Diary delivered by e-mail ועכבו אחר ההוראות. העדכונים הם יומיומיים, אך הם מגיעים בפורמט שונה ממה שמפורסם בבלוג - פחות אסטטי. כדי לראות את הפוסטים בפורמט של הבלוג, נא לחצו על הלינק של כותרת הפוסט במייל שקיבלתם. דרך המייל גם לא ניתן להגיב לפוסט - כדי לפרסם תגובה, תצטרכו להגיע לפוסר בפורמט של הבלוג.
* למי שרוצה לקבל עדכונים ישירול למחשב שלו, דרכם ל- View Feed XML. תוכלו למצואם במחשבכם ב"Feeds" ("הזנות") שסמוך לחלון "Favorites".

תגובה לפוסט
בתחתית כל פוסט יש לינק "הוסף רשומת תגובה". כדי להגיב, חייבים להגיע לעמוד, בו מפורסם הפוסט הנפרד. כדי לראות איך נראה עמוד נפרד, אנא לחצו כאן. מי שקורא את הפוסטים בעמוד הראשי של הבלוג, חייב ללחוץ על כותרת כל פוסט, כדי להגיע לעמוד, בו יפורסם כל פוסט בנפרד. מי שמקבל עדכונים במייל, יצטרך גם הוא ללחוץ על כל כותרת, כדי להגיע לעמוד כזה. אז, בעמוד שבו מפורסם כל פוסט בנפרד, בתחתית העמוד יש לינק "הוסף רשומת תגובה". יש ללחוץ על לינק זה, ואז לפרסם את התגובה. אתם יותר ממוזמנים לעשות כן!
* אני מגיבה לשאלות ולתגובות בתגובה שלי מתחת לפוסט עצמו - כך שאל תשכחו לחזור ולבדוק...:)

25 תגובות:

Unknown אמר/ה...

הבלוג מרגש- ומעלה מחשבות
חיבוק
קרן

Miri אמר/ה...

קרן היקרה,
ריגשת אותי מאוד בתגובתך.
תודה רבה ונשיקות!

אנונימי אמר/ה...

שלום לך
נקלעתי במקרה לבלוג המקסים הזה לפני מספר שניות.
מודה, רק רפרפתי, כי אני מחפשת משהו לצורך עבודה שאני עושה, אבל מהמעט שראיתי פשוט מקסים להיות פה.
התמונות של הקטנצ'יק מקסימות ומשהו כאן נגע בי מאוד.

תודה על השיתוף

שיהיה שבוע טוב ורגוע,
רותם.

Miri אמר/ה...

היי רותם!
תודה על המילים החמות. אני שמחה שמשהו ממה שראית כאן דבר אליך. זו הייתה הפתעה מחממת את הלב, המיוחד על רקע החדשות הקודרות של הימים האחרונים. מקווה שתמשיכי לבקר. שבוע טוב ורגוע אכן!

אילנה אמר/ה...

שלום משפחה יפה-
הגעתי לבלוג במקרה דרך אתר של חינוך ביתי(אנחנו בחינוך ביתי).מהרגע הראשון הרגשתי בבית.את כותבת כל כך יפה ,מעורר הזדהות .כיף להתחלק איתכם בחווית גידול הילד הראשון הכל חדש ומרגש ואתם עושים זאת בדרך נפלאה. תודה על שהתחלקתם איתנו ואפשרתם לנו להיות שותפים לרגע.

Miri אמר/ה...

שלום אילנה!
איזו הפתעה לקראת השנה החדשה! תודה רבה רבה על המילים החמות! איזה כייף לשמוע שהתחברת לדרך שלנו.
אני מאוד אשמח אם תמשיכי לבקר. אם אוכל לסייע במשהו, אנא אל תהססי לשאול.
שתהיה שנה מקסימה!
נ.ב. אוכל לשאול אותך דרך איזה אתר הגעת אלינו?

אילנה אמר/ה...

היי -
מה שלומכם ? תודה על התשובה.אשמח להמשיך לקרוא.את מריה מונטסורי הכרתי לפני כ-25 שנים,אמא שלי שעבדה בשיטה שלה נתנה לי שני ספרים בעברית.אחד לקט של סמינר הקיבוצים, השני "שיטת מונטסורי בבית השנים של טרום בית-ספר" מאת אליזבט ג. היינסטוק.אהבתי את הספרים,ויישמתי חלק מהדברים.הקריאה בבלוג מגלה לי דברים נוספים,ואני מוצאת את עצמי מהנהנת בהסכמה ומתרגשת מהרגישות הרבה שאתם מגלים.הילדים שלי יותר גדולים.הצעיר בן 11 -בחינוך ביתי,ואני ממשיכה ללמוד כל הזמן. בקשר לשאלה שלך-אני לא זוכרת דרך איזה אתר הגעתי אליכם,אולי דרך "באופן טבעי" האתר של קהילת החינוך הביתי.מישהי נתנה קישורים לאתרים של לימוד עצמי משחקים ועוד, ואני שמרתי את מה שאהבתי במועדפים.אבל אני לא בטוחה שזה משם.שתהיה באמת שנה נפלאה לכולנו אילנה.

אילנה אמר/ה...

היי-
זו שוב אני,בדקתי שוב איך הגעתי אליכם,הסתבר שלא הגעתי דרך אתר,אלא כתבתי בגוגל :'חינוך ביתי בישראל' ואתם מופיעים בדף השני.לא דרך קישור באתר חינוך ביתי, אלא דרך גוגל.בכל אופן שמחה שהגעתי.אילנה.

Miri אמר/ה...

וואו! איזה כייף לך שהכרת את מריה מונטסורי לפני כל כך הרבה שנים ושאמא שלך גם עבדה לפי הגישה! מתנה של ממש! כל כך חבל שאין ספרות נופפת על הגישה בעברית (אני קצת מנסה לסייע בזה, אך זה רק טיפות באוקיאנוס). שלא לדבר על בתי ספר עצמם.
ותודה שסיפרת לי איך הגעת אלינו - סקרן אותי לדעת. אני שמחה שאת כאן!
בן 11 בחינוך ביתי? זו בטח חוויה אדירה!

אנונימי אמר/ה...

שלום, הגעתי לבלוג שלך לפני חודשיים בערך כשחיפשתי כן ציור לילדים לבת שלי. ומאז נרשמתי ואני מאוד מאוד מאוד נהנית ומקבלת השראה. רציתי לדעת אם הבן שלך בגן ואם כן אז באיזה סוג של גן. תודה, מורן מקרית אונו. נ.ב. אני כותבת שאני אנונימית רק כי אני לא רוצה לפתוח חשבון בגוגל...

Miri אמר/ה...

הי מורן! נעים להכיר וכייף שהצטרפת!
הבן שלנו עדיין בבית. אם הייתי צריכה לבחור לו גן כרגע, הייתי פשוט מקשיבה ללב של כולנו לפי ההתרשמות שלנו מהגן עצמו, ובעיקר מהגננת. הכותרת פחות חשובה, מה שחשוב יותר הוא המהות, בעיני.
מקווה שעזרתי קצת. אם יש עוד שאלה, את מוזמנת לשאול.

אנונימי אמר/ה...

הי, מיד אחרי ששלחתי אליך את התגובה ראיתי בבלוג שהוא איתך בבית. יש לי המון שאלות, אבל לא מסודרות, אז כשתקפוץ לי שאלה, אשאל.

חשבתי לבוא אליכם עם הילדה להשתלמות... (בצחוק)

מורן הלא אנונימית

Miri אמר/ה...

מורן, אתן תמיד מוזמנות... רק לא בקטע של השתלמות...:)

Unknown אמר/ה...

שלום
ממש נחמד לקרוא בלוג על מונטסורי בעברית. מזה שלוש שנים שאני ומשפחתי עברנו להתגורר בצרפת. הילדים שלנו בגן מונטסורי וככה היכרנו את השיטה הנפלאה. התחלתי ללמד אותם קרוא וכתוב בעברית על פי מונטסורי. אולי תדעי האם יש מקום בו ניתן לרכוש את הא'ב' הנע?
חלק אחר מן החומרים עשיתי בעצמי.
תודה ויישר כוח.
דינה

Miri אמר/ה...

שלום דינה! ברוכים הבאים!
לי ידוע בגדול על שני מקומות בהם את יכולה לרכוש Hebrew Moveable Alphabet:
באנגליה (קרוב אליך) - http://www.absorbentminds.co.uk/acatalog/info_L_11_60.html
בארצות הברית (רחוק אך זול יותר)
http://www.alisonsmontessori.com/Montessori_Hebrew_Language_Materials_s/62.htm
אך אם את יצרת כבר כמה חומרים בעצמך, אולי תשקלי גם ייצור עצמי -
http://www.montessorimaterials.org/Language/hebrewmovableletters.pdf
דרך אגב, אני יכולה לשאול מדוע את עושה חומרים לבית אם הילדים שלך נמצאים בגן מונטסורי?
מקווה שעזרתי...

Unknown אמר/ה...

תודה רבה רבה. אכנס לאתרים ואבדוק את החומר. ולגבי השאלה שלך: הילדים שלנו הולכים לגן מונטסורי בו הם לומדים צרפתית ואנגלית. אני מכינה את החומר בבית כדי ללמד אותם עברית, וכמובן אני רוצה להשתמש באותה שיטה. וכן גם אתחיל ללמד עברית לילדים נוספים באזור.
אגב, אם זה יכול לעניין אותך, אני אוכל להעביר אליך לבלוג, את דפי הכתיבה שהכנתי, לדוגמא, שאנשים אחרים שרוצים יכלו פשוט להדפיס... מה דעתך?

Miri אמר/ה...

זה רעיון נדיב ביותר!!! תודה רבה! לי אישית יקח עוד זמן להגיע ללימוד השפה (אנחנו עוד קטנים), כך שזה יכול להיות ממש מעולה למי שמעוניין בכך. לבטח שמת לב כי כמעט ולא קיימים מקורות בעברית על מונטסורי, שלא נגיד בחינם...
אני רק אצטרך למצוא דרך להעלות את הקבצים לבלוג... תוכלי להעביר לי אותם למייל samjerus[at]yahoo.com

Maya אמר/ה...

הי
הגעתי לבלוג שלך דרך חיפוש בגוגל על מונטסורי בישראל. אני אמא לשניים, והכרתי לראשונה את השיטה לפני 10 שנים בגן ילדים בארהב בו שילבתי ילדה אוטיסטית. אני זוכרת את הרגשתי כשנכנסתי לראשונה לגן, מוקסמת ונפעמת: הייתי רגילה לגנים רועשים, לגננות חמות אך נזפניות ומתערבות. שם, הילדים עבדו בריכוז, בסדר מופתי, באופן עצמאי ובנחת. לאחר כחצי שעה, שאלתי במבוכה את הגננת אם זה גן של ילדים מחוננים... מאז, אני ממשיכה להתעניין ולקרוא וגם משתדלת לשלב את השיטה בבית (בתי בת השלוש בגן רגיל ובני בן השנה עדיין בבית).
התרשמתי מאוד מהבלוג הרהוט, קיבלתי רעיונות, וחיממתי את הלב. הצצתי בהמון פוסטים שארצה לקרוא בעתיד בנחת. כל הכבוד על ההשקעה, המחשבה והמסירות.
מעניין אותי לדעת מאיזה אזור אתם בארץ? ואיך את גילית את השיטה? כמה חבל שהיא לא נפוצה יותר בארץ.
שיהיה חג שמח וישר כוח !
מאיה

Miri אמר/ה...

הי מאיה! סליחה על העיכוב בתגובה.
נעים להכיר!
הלוואי ואני הייתי זוכה לבקר בגן מונטסורי על אמת בחו"ל. אולי יום אחד...
אני אשמח לספר לך מהיכן אנחנו, אך מטעמי הפרטיות אעדיף לעשות כן במייל. תוכלי לכתוב לי לsamjerus(at)yahoo.com
http://mychilddiary.blogspot.com/2008/05/blog-post_10.html - כאן תוכלי לקרוא על איך גיליתי על מונטסורי.
שבוע נעים!

יעל שי גילי וליאת אמר/ה...

הי לך. ממש שמחנו לראות שדמות לא מוכרת לנו ביקרה בבלוג שלנו, תודה לך :)
אכן חוויה עמוקה , משמעותית וחזקה זוכות אנו לקבל!
דפדפתי "קלות" באתר שלכם ונהנתי מהקצת שראיתי - סיקרן אותי להציץ יותר לעומק.
מעניין אותי איך את הגעת אלינו?
בכל מקרה תודה רבה על שליווית אותנו ולו גם אם אך לרגע.
us 4 ladies

Miri אמר/ה...

לא זוכרת בדיוק איך הגעתי - אולי דרך הבלוג של נעמה?
ואותי מעניין לדעת מה עמד מאחורי החלטתכם לצאת למסע...?:)

ורדית אמר/ה...

המון תודה על הבלוג המקסים והמרתק הזה, אני לומדת ממנו ה-מ-ו-ן!העובדה שקשה להשיג חומר בעיברית על מונטסורי הופכת את הבלוג הזה למתנה של ממש.
רציתי גם לשאול איך/ איפה אפשר לשאול אותך שאלות כלליות שאינן תגובה על פוסט מסוים, למשל על התאמת השיטה למשפחה ולצרכים שלנו?
תודה רבה
ורדית

Miri אמר/ה...

הי ורדית!
תודה רבה על המילים החמות. כייף לדעת שאני יכולה לסייע לך במשהו.
הידעת שאני ממשיכה לכתוב בבלוג פרטי - שם אני בעצם ממשיכה את הבלוג שהכרת כאן, וכאן בזמן האחרון אני כותבת רק פוסטים כלליים. אם את רוצה להצטרף לרשימת הקריאה, תשלחי לי את המייל שלך ובשמחה אצרף אותך.
לגבי שאלות כלליות, מה דעתך שתשלחי לי אותן למייל samjerus(at)yahoo.com, ואני אחזור אליך בטלפון עם התשובות? אם זה מתאים לך, לי הרבה יותר קל בימים אלה לדבר מאשר למצוא רגע לכתוב מיילים..:) מוזמנת לשאול כל מה שתרצי...
שוב תודה! וסליחה על האיחור בתגובה

אנונימי אמר/ה...

שלום לך!

אני אמא לחמוד בן שנה וחמישה חודשים שנמצא איתי בבית, אני מחפשת לו פעילויות ולי חומר למחשבה על ההתפתחות שלו וכך נתקלתי בבלוג שלך ומאוד מאוד התחברתי. אז קודם שתדעי שהכתיבה שלך מאוד בהירה ונוגעת ללב והילדים שלך נראים מקסימים! אני מבינה שאת רוב החפצים שאתם משתמשים בהם קשה להשיג בארץ. קרובת משפחה מגיעה לביקור מארהב ואני תוהה מה הכי כדאי לבקש ממנה להביא איתה... אשמח לעצתך.
בתודה!
תמי

שרון אמר/ה...

בבקשה בבקשה תחזרי לכתוב את הבלוג...

Related Posts with Thumbnails