יום שני, 16 ביוני 2008

תקופת רגישות לחפצים קטנים

תקופת רגישות לחפצים קטנים היא אחת תקופות הרגישות המרתקות יותר. בתקופה זו הילד מפתח קבעון לגבי חפצים קטנים ולגבי פרטים זעירים למיניהם. רגישות לחפצים קטנים מסייעת לשפר תיאום יד עין ולפתח מוטוריקה עדינה ומדויקת.

זו הסיבה לכך שמה שהכי מעניין אותך בבגדים או בצעצועים - תוויות, ריצ'רצ'ים, קשרים בקצה השרוכים ורקמות. לכן אתה אוהב להתבונן בנמלה קטנה, לאסוף פירורים ושיערות מהרצפה, למשוך חוטים בודדים מהבגדים, לשחק בגרגירי לכלוך בשטיח (או להסתער על האבק שטאטאתי לפני שאספתי אותו ביעה), ולשים את האצבע שלך במדויק על חתיכת בשר זעירה שנפלה על השולחן. אתה מתרכז ומושך גבעול דשא או שיערה, בדרך כלל שלי (המטרה מקדשת אמצעים, לא?..:), בודדים ומושך אותם, תחת לבחור בערימת דשא או בקבוצת שערות. אם יש בורג שלא מוברג היטב, אתה תמצא אותו לבטח ותמשוך אותו החוצה - בין אם מכורסא מתנדנדת בסלון (בהתחלה מצד אחד, ואחרי שאבא הדביק אותו, מצאת גם אחד משוחרר בצדה השני), ובין אם מחיבור של מזרון יוגה לקיר ליד המיטה שלך (כדי להסתיר את שקע הטלפון, מה שגרם לאבא שלך לבסוף לחבר את המזרון בקרשי עץ, חוץ מבצד אחד, וכמובן, ישירות הסתערת על הברגים בצד היחיד שלא חובר). כל אלה גורמים לך לרגעים ארוכים של התמקדות ושל ריכוז. עד כדי כך עמוקים הם, שממש אפשר לדמיין לפעמים את גלגלי המוח מסתובבים בראש הקטן שלך. אנחנו משתדלים לשים לב לרגעים אלה, להוקיר אותם, לכבד אותך מספיק כדי לאפשר לך לשקוע בהם להנאתך.

לדעתי, רוב ההורים לא מתייחסים ברצינות לרגישות זו של ילדיהם. הרבה פעמים המראה של ילד מהופנט על ידי גרגירי אבק יעלה אך חיוכים על פניהם, ולעיתים אף יוביל לתגובות זועמות יותר. במקום להשתדל להגביר את הרגישות של עצמם לשים לב למשיכה בלתי נשלטת זו של ילדיהם, בלא לשים לב, הם מפריעים לילדיהם בהפרעות ברוטליות של נסיונותיהם הראשונים להתרכז. ולהתנהגות זו יש השלכות ארוכות טווח. בין היתר, בהשפעה על פיתוח הרצון שלו ולהפחתת התפרצויות זעם למיניהן.

אין תגובות:

Related Posts with Thumbnails