יום רביעי, 9 ביולי 2008

עדכון לגבי פעילויות

כבר הרבה הרבה זמן לא כתבתי על הפעילויות שאתה עוסק בהן. סליחה. הנה העדכון המפורט.

אין ספק שגדלת בחודש וחצי האחרון והתפתחת המון. הדבר בא לידי ביטוי הן ביכולת שלך להתרכז, והן בפעילויות שאתה מביע עניין כלפיהן. זמן מה אחרי שהפחתתי את כמות הפעילויות בכל סלסלה ואת כמות הסלסלות, הפחתתי עוד יותר את כמות הסלסלות: שמתי אחת ליד הספות, אחת ליד הקיר, ועוד אחת ליד ארונות מטבח. ליד דלת היציאה למרפסת שמתי שתי פעילויות נפרדות. זה פחות או יותר הסדר שנשמר גם היום. הרגשתי שזה המינימום הנדרש כדי לטפח, אך גם לשמור על הריכוז שלך. אני עדיין משתדלת להחליף את הפעילויות מדי שבועיים - שלושה. האהובות עליך נשארות כל הזמן.

למעשה, מאז שהתחלת לזחול, המבחר הפך להיות אינסופי. כל דבר מעניין אותך. וזה מה שהכי מדהים! המציאות מלאה בהצעות מלמדות. וזה מה שאדיר כל כך! אין צורך לשדוד סניף בנק ולהוציא הכל ב-Toys-R-Us. בשלב זה של ההתפתחות שלך צריך רק לפקוח עיניים, להתבונן, להגביל את המבחר לכזה שיאשפר לך להתרכז ולשמור על הריכוז שלך, ולהשלים את הפעילויות שהמציאות אינה מציעה לך באלה הממוקדות בפיתוח מיומנות מסוימת. וכאלה אנחנו משתדלים להרכיב בעצמנו. הרבה יותר מעורר מחשבה ומספק.

כדי לבחור מה להציע לך, אנחנו כל הזמן מנסים להתבונן בך ולהחליט מה יעניין אותך בשלב זה. כך, למשל, כששמנו לב שהשיניים משגעות אותך, ואתה כנראה נרגע אחרי ניעוץ שינייך בכל דבר אפשרי, לרבות בי, הצעתי לך ארנקים מעור (מזל שאמא שלי שומרת הכל, פשוט הכל:). כמובן, כל פעם ארנק אחד. העור נעים לך למגע ולתחושה. אני מניחה שלכן אתה גם נועץ שיניים בעור שלי. כך גם הקפדנו להציע לך חפצים ממרקמים שונים - מעור, ממתכת, מעץ, מפלסטיק וכו'. אתה מאוד אוהב להקיש בשני חפצים (לפעמים גם אם החפצים האלה הם הראש שלך והקיר), ולהקשיב לצליל שהם מפיקים (יחסי סיבה תוצאה). לפעמים אתה גם ממשיך ומחליף את אחד החפצים בחפצ שלילי כאילו עושה השוואה בין הצלילים.

הוספנו גם רעשנים שעשינו בעצמנו - בקבוקים שמילאנו בכל טוב. באחד שמנו שועית יבשה, באחר - מים שצבעתי על ידי הוספת מקצת מתמצית רום. בקבוקים אלה גדולים מבקבוקונים שהשתמשנו בהם כרעשנים ראשונים. אתה מאוד נהנה להפוך את הרעשן עם שועית למטה למעלה, לאט לאט, ואחרי כל היפוך לעצור להקשיב לשועית המתגלגלת ברעש כל פעם לקצה אחר. אתה לומד הרבה בעקבות ההתבוננות שלך בבקבוק - בין היתר, יחסי סיבה-תוצאה ותיאום יד עין. אתה מסוגל לשקוע בהיפוכים אלה רגעים ארוכים.

יש לך חולשה לבקבוקים בכלל. כמו שפעם אפשר היה לעניין אותך בכל מקום בכפית, היום החליפו את הכפית בקבוקים למיניהם, לרבות בקבוק מים פשוט.

מבחינת הפעילויות לפיתוח אחיזת אצבע אגודל (אחיזת פינצטה), הוספנו שלט DVD, טלפון אלחוטי וצרור מפתחות. שלושתם התגלו כלהיט!

השינוי הדרמטי שקרה בחודשיים האחרונים הוא בכך שההתעסקות שלך בפעילויות הפכה להתעסקות תכליתית. אתה בוחר בפעילות שמעניינת אותך כי אתה רוצה לעשות איתה משהו מסוים, ואתה גם יודע מהו (ולא נותן להסיח את דעתך בקלות מכך), ואם לא - אתה לבטח תגלה בעצמך, אתה משליך חפצים לרצפה ומחכה שנרים אותם, אתה מגלגל כדור ומחכה עד שנמסור לך אותו בחזרה, אתה מוסר לנו חפצים ומחכה שנקח אותם ואתה גם לוקח את מה שמעבירים אליך. אתה גם מאוד אוהב לפתוח ולסגור חפצים שונים - בנוסף למגירות, למשל, גם קופסאות (כמו זו שמצאתי בחנות "הכל בדולר", בדרך כלל אני שמה לך הפתעה בתוכה).

גם מבחינת התקשורת, חלה התקדמות. מעבר ל"תן קח", אתה גם מכניס חפצים לסלסלות בעקבות הבקשה שלי, ומוציא אותם משם ("הכנס הוצא").

אתה מאוד מאוד קשוב למה שאנחנו מדגימים לך. מדגימים לא בכוונה, כי בשלב זה של התפתחותך אנחנו משתדלים לאפשר לך לגלות את הדברים בעצמך, אלא אם אנחנו משוכנעים שההדגמה תקדם אותך לכיוון שבאמת לא היית יכול להגיע אליו בעצמך, או אם אנחנו רוצים להדגים לך התנהגות מסוימת. כבר עכשיו אפשר לראות איך אתה מיישם את מה שאתה מפנים - כך, למשל, אתה רואה אותי מסדרת תמיד את כל הפעילויות בחזרה לסלסלות שלהן לפני שאנחנו עוזבים את הסלון, ולכן גם אתה, לפעמים, בינתיים, גם כשאתה מסיים לעסוק במשהו - אתה מכניס אותו בחזרה לסלסלה. אם אני מדגימה (אני ארחיב על ההדגמות בפוסט נפרד) - אתה עוקב אחרי, ואז מנסה בדיוק את אותו הדבר. מדהים!

הכי קשה הוא להתאפק ולא להדגים וגם לא להפריע למה שאתה עושה. כל הזמן. לא להתערב! אם מתאפקים ולא מפריעים לך, כמובן, אם אתה לא מבקש זאת, לא קשה לשים עין לחיוך הקטן שמופיע לך בקצת השפתיים כשאתה מסיים לעשות משהו בעצמך (נשבעת לך שהוא שם!), אז אתה נרגע במעין אנחת סיפוק קצרה, מבטך ממוקד, וידיך מונחות על רגליך. מדהים!

אני ארחיב בפוסטים הבאים על מספר פעילויות נוספות.

אין תגובות:

Related Posts with Thumbnails