יום ראשון, 13 ביולי 2008

לפני שעוברים לפעילות חדשה, משתדלים להחזיר את הקודמת למקומה

כבר מרגע שהתחלת להתהפך, הנהגנו כלל - לפני שעוברים לאכול, או הולכים לישון, מחזירים את כל הפעילויות למקומן. כעקרון, במונטסורי מקובל שלפני שעוברים לפעילות חדשה, מחזירים את זו שעסקנו בה למקומה. הסדר חשוב מאוד, במיוחד כיוון שאתה נמצא בתקופת רגישות לסדר (sensitive period for order).

לא מצאתי אזכורים מיומנים למה שנהוג לעשות מבחינה זו בגילאים צעירים כמו שלך. תחושת הבטן שלי הייתה לא להנהיג כלל אחרון זה בתקופה, בה אתה כל כולך שקוע בתנועה. לא הרגיש לי נכון - בשלב, בו אתה מגלה את מה שהתנועה יכולה להביא לך, למקד את תשומת הלב שלך בהחזרת החפצים למקומם. אז בדרך כלל, היינו מסדרים הכל רק בסוף.

רק לאחרונה, אז הרגשתי שהתרגלת קצת יותר לתנועתיות החדשה, התחלתי להדגים לך איך מסדרים הכל גם בין לבין - עוד לא ממש במעבר בין פעילות לפעילות. נעשה את זה בהדרגה. בכל מקרה, אם אני רואה שאתה מרוכז במשהו, אינני מחזירה כדי לא להפריע לריכוז שלך. הריכוז שלך הוא מעל הכל.

בינתיים אני מחזירה את הפעילויות למקומן - תמיד בליווי הסבר: "בוא נסדר" או "בוא נחזיר את .... למקומה". בתקווה שבשלב כלשהו אתה תפנים ותשתתף איתי, ובסוף תחזיר לבד.

אין תגובות:

Related Posts with Thumbnails