יום שישי, 11 ביולי 2008

קופסא וכדור

קופסא וכדור (a box with a hole) היא פעילות מונטסורית קלאסית.

האבא המוכשר שלך הכין לך את הפעילות הזו מקופסת טישו מחנות יצירה (אבא קיבע את המכסה במסמרים), ממגש מעץ מאיקאה (גם הקופסא קובעה למגש במסמרים) ןמכדור מעץ בקוטר של כ-4 ס"מ. בתוך הקופסא הוא הוסיף משטח משופע ומשולשים בפינות כדי לאפשר גלגול הכדור החוצה. מעבר לכייף גדול שבהכנת משהו בשבילך במו ידיינו, הפעילות הזו גם עלתה לנו רבע מעלותה המקורית.

בתוך הקופסא משטח משופע, כך שלא משנה איפה ינחת הכדור בתוך הקופסא, הוא תמיד יתגלגל החוצה למגש, איפה שתוכל לראות אותו, לקחת אותו ולהכניס שוב לתוך החור. פעילות זו מפתחת תיאום יד עין ובאופן עקיף מאפשרת לך להתנסות בקביעות אובייקט (משהו ממשיך להתקיים גם כשהוא נעלם מטווח הראיה שלנו). היא גם מאפשרת לך להתנסות ביחסי סיבה תוצאה ובטווח הארוך להנות מההצלחה במשהו שהשגת בזכות פעולה של עצמך. גם הצליל של נקישת הכדור חובט במגש ימשוך אותך.

אתה בינתיים לא כל כך מתלהב מפעילות זו. יש לי תחושה שהצגנו

לך אותה קצת מאוחר מדי (רק לפני כשבוע, כיוון שלא יכולנו להציג לך אותה לפני שהתחלת להתיישב, וגם אחר כך חיכינו קצת שתשכח התאונה). היום אתה כבר די מיומן בהכנסת כדור לתוך חור (בזכות ביצה וקערה), והעניינים של קביעות האובייקט וסיבה תוצאה גם לא כל כך חדשים לך. אני לא בטוחה. נמשיך לעקוב.
בינתיים אתה הרבה יותר נהנה מהכנסת הכדור לתוך הפה מאשר לתוך החור בקופסא...:)

אין תגובות:

Related Posts with Thumbnails