יום שבת, 8 במאי 2010

ארון כלי מטבח שלך

פוסט זה מחכה להכתב בערך... שנה וחצי! לא כל כך נורא, נכון? בינתיים גם השתנו להם דבר אחד או שניים, כך שהוא גם יהיה מקיף יותר....:)

מיד אחרי שהתחלת ללכת בהליכה יציבה (בערך כחודש אחרי שהתחלת ללכת), מיהרנו לסדר לך מדף משל עצמך בארון כלי המטבח שלנו. עליו סידרנו את הכלים בהם אתה אוכל בסדר מימין לשמאל (הכנה לכתיבה ולקריאה): צלחות, כוסות, מגש לכפיות ולמזלגות (נרכש באיקאה) ומגש לסינר. ניסיתי להזכר היכן היו הכלים שלך מסודרים לפני כן. ללא ספק, הם היו בארון הכלים, רק שאני לא זוכרת, על איזה מדף. הערה לעצמי - לא להתעצל לתעד להבא בזמן אמת, גם אם התיעוד אינו מושלם.

היה מדהים עד כמה לא הצטרכנו להסביר לך כמעט דבר. כל כך רגיל היית לכך כי הכלים שלך נמצאים בארון הכלים, וכי מוציאים אותם משם לפני כל ארוחה, שכל מה שהיית צריך לעשות הוא ללמוד את הסדר החדש שלהם... וללכת איתם בידיך. הראשון היה די מהיר, אני מניחה, בשל ההגיון הפנימי מאחורי סידור הכלים. השני גם הצליח למרבית הפלא, עם הכוונה מאוד מאוד עדינה מבחינתנו ללכת לאט ולהחזיק בשתי ידיים. כלים בודדים נשברו רק - אף אחד מהם לא במהלך הליכתך איתם, ולרוב בסיטואציות שגם אנחנו היינו כושלים בהן. והנה אתה עורך את שולחנך בעודך בן שנה וחמישה חודשים.

הזמן עובר. ואתה בן שנתיים.

מעט מאוד דברים השתנו בסידור ארון הכלים שלך.

רק הכלים טיפל'ה השתנו - הכוסות הקטנות כבר לא כל כך קטנות.

התחלת לשתות מהכוסות הרגילות שלנו.

כבר סיפרתי לא פעם כי אחת הפעילויות האהובות עליך הייתה (ועדיין הינה) ריקון מדיח הכלים. בתמונה זו אתה מסדר את הכוסות שלך במקומותיהן.

אחד הדברים שהיו הכי חשובים מבחינתי בתכנון המטבח שלנו, הוא כי יכלל ארון אחד המיועד בשביל הדברים שלך. בכל פעם שניסינו גרסה אחרת של תכנון, דבר ראשון, הייתי מייעדת ארון בשבילך. עצמאותך ונגישותך הם שני עקרונות מהותיים מאוד עבורנו.

וכך נראה ארון הכלים שלך עתה. במדף העליון - צלחות עמוקות ושטוחות. מאחוריהן כוסות וספלים. במדף האמצעי - מגש סכו"מ. במדף התחתון - ציוד הציור בצבעי הידיים שלך. ועל הדלת - סינר.

אמת, היום אתה אוכל כבר בצלחות זהות לשלנו. אני מניחה כי בסופו של דבר כמה מהצלחות יעברו גם לארון שלך. בינתיים, בצלחות קטנות אלה אתה משתמש לאכילת פירות או ארוחות ביניים.

4 תגובות:

כלי מטבח אמר/ה...

תודה רבה על ההמלצות. יש לי המון כלי מטבח והארונות שלי עמוסים בכלים יקרים ובעלי ערך רגשי. יש לי ילד קטן בבית ובזמן האחרון הוא גילה את יכולת פתיחת הארונות וכל פעם הלב שלי לתחתונים. בהחלט השתמש בטיפים שלך.

Miri אמר/ה...

בבקשה

יוני אמר/ה...

כדי שילדים ילמדו להשתמש בכלי מטבח מומץ שארון אחד במטבח יהיה מוקדש לכלי המטבח שלהם

יוני אמר/ה...

נחמד שמרגילים ילדים מגיל קטן להשתמש בכלי מבטח

Related Posts with Thumbnails