יום חמישי, 12 במרץ 2009

שולחן חושי

תרגילי מזיגה (pouring) יבשים ורטובים תופשים מקום נכבד בין פעילויות כישורי חיים (Practical Life). אנחנו המבוגרים שוכחים לעיתים כמה מיומנויות נדרשות להשלמת פעולה פשוטה זו, ומהי מידת הריכוז הנדרשים לכך.

למרות שכבר עכשיו אתה מראה יכולות מזיגה די מרשימות (גם על יבש וגם על רטוב), אני לא ממהרת להציג לך פעילויות של מזיגה מדויקת. בעיני, חשוב מאוד שתתנסה במזיגה בכלל לפני שתעבור למזיגה המדויקת. דבר נוסף - לפני הצגת פעילויות מזיגת המים, חשוב שתתמחה בפעילויות מזיגה של המוצרים היבשים (כיוון שזו מזיגה הרבה יותר קלה).

וכך נולד השולחן החושי שלך (sensorial table). במגש בו שועית יבשה מוצעים לך מספר כלים למזיגה. אתה מוזמן להתנסות כראות נפשך כל עוד השועית נשארת בתוך המגש (מה שיעזור לך להפנים תרגילי מזיגה מדוייקים בהמשך, בהם השועית תשאר בכוסות). עקרון זה לא היה פשוט. בהתחלה היו לא מעט פעמים, בהן לקחת את השועית והשלכת אותה על הרצפה. כל פעם שעשית כן, אספתי אותה - גרגיר גרגיר בחזרה למגש. אם התעקשת והמשכת, הגבתי כי כנראה סיימת לאותו היום עם פעילות זו, ולקחתי אותה ממך. לפעמים החזרתי לך אותה כמה דקות אחרי זה. היום, ההשלכות פחתו במידה ניכרת, אם כי לא נעלמו. אם השועיות נופלת לך על הרצפה, אתה מרים אותה בעצמך גרגיר גרגיר, ומחזירה למגש. היום אני כבר יכולה להגיד בוודאות, שאם הינך משליך אותה על הרצפה, סימן שעייפת ואתה פחות שולט בעצמך.

הצגתי לך את הפעילות הזו כבר לפני למעלה מחודש. היא אינה חלק אינטגרלי מסביבת העבודה שלך. כיוון שמדובר בחומר שיכול להיות מסוכן, פעילות זו אינה נגישה לך כרגע כיתר הפעילויות. היא אכן זמינה, רק אינה נמצאת בהישג ידך (אלא על המקרר - המקום הגבוה היחיד במרחב הסלון ופינת האכול שלנו:). כל פעם שאתה מבקש, אני מורידה לך אותה. ולעיתים גם מזמינה אותך בעצמי להתנסות בה.

מפעם לפעם אתה מעביר יותר ויותר זמן עם המגש. לפני כמה ימים ישבת איתו 45 דקות שלמות. לגמרי התרכזת בו.

אין תגובות:

Related Posts with Thumbnails