יום ראשון, 26 ביוני 2011

לבננו: בית על עץ

והנה הוא כאן...

פעם היה ילד קטן...

פעם היה עץ אלה ענף...

פעם הם מצאו אחד את השני, ויחד בנו הם בית... בית על עץ...

מאז שעברנו לביתנו, חיפשנו אבא ואני בית ראוי לבנות עליו עץ.

מה שהתגלה כמשימה לא פשוטה בהחלט - רוב העצים שבחלק האחורי של ביתנו הם עצי פרי יחסית צעירים, כאלה שאי אפשר לבנות עליהם בית.

מדהים שהפתרון היה לאורך כל הזמן ממש מתחת לאפנו...

עץ דמוי אלה שגם מספיק קרוב אלינו וגם מאפשר לכל השוכנים בו פרטיות מסוימת.

מספר דברים היו חשובים לנו כשתכננו את הבית - רציתי שיהיה פתוח ככל האפשר, שיוכל בתקווה להיות כבמה למחשקי הדמיון הפתוח (open ended imaginative play), אך גם בטיחותי.

ולא פחות חשוב - רציתי כי הבית יהיה חלק מהעץ, והעץ יהיה חלק מהבית. שהדבר הכי מתבקש, למשל, הוא להמשיך לטפס במעלה העץ. שכשתשכב על הגב, או עם ספר ביד, תוכל להביט בצמרת העצים מעליך ולהרגיש כי רק אתה והעץ הם היקום.

כל המשפחה נתנה את חלקה בתכנון הבית ובבנייתו.

בפעם המי יודע כמה נוכחתי כי אין הרבה צורך בפעילויות של כישורי חיים (practical life activities), כשאתה מוקף בהם בחיי היומיום...

כמו שאין תמריץ חזק יותר לעניין אותך בתרגול של אחד מהם מאשר למען משימה אמיתית רוקמת גידים...

ויצא בית מדהים... בדיוק כפי שדמיינו...

ואף יותר מכך...

ומה שמדהים עוד יותר הוא הבית כולו ממוחזר לגמרי - כולו בנוי ממשטחי עץ שמצאנו במקומות שונים, ולכן גם לא עלה לנו דבר, מלבד העבודה הקשה והאוהבת שהושקעה בו...

נ.ב. ואחותך בת שמונה חודשים...

7 תגובות:

shumim אמר/ה...

איזה מקסים!!!!! עשית לי חשק לתכנן אחד גם אצלנו. סוף סוף עברנו לבית קבע (אמנם שכור, אבל אנחנו יכולים לעשות כמעט מה שבא לנו ברשות הבעלים) ואפילו יש שני עצים בחצר שיכולים להוות בסיס לבית. משטחי עץ יש בשפע מהעבודה, וגם כל הכלים. רק נותר להלהיב את יונתן על הנושא (:

shumim אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
eyal אמר/ה...

"אבא, הוצא את ארגז הכלים, הנה הבאתי כמה משטחים. עבדנו קשה עד שעה מאוחרת ויצא בית מעץ לתפארת"

Miri אמר/ה...

איזה כייף לראות אותך שוב!!! אני מניחה שאת מרגישה קצת יותר טוב. ידוע כבר מה בדרך?
אני מניחה שאתם שמחים מאוד על המעבר לבית קבוע שאפשר לתכנן אותו כרצונכם (כמעט). ויש לי רעיון לגבי יונתן - אולי פשוט תראי לו את התמונות ותשאלי אם את צריכה להזמין מישהו מקצועי לעשות זאת...:) יש לי תחושה שזה יסייע... חיבוק ענק!

shumim אמר/ה...

כן כן!
מרגישה כבר הרבה הרבה יותר טוב!!! וזה כייף גדול. לא, לא יודעים עדיין, ביולי...
ולגבי הרעיון לגבי יונתן (: אם יש משהו שהוא ממש ממש לא אוהב, זה שאני אומרת בדיוק את מה שהצעת (: יש לנו אפילו ספור ממש מצחיק (בסופו של דבר) על זה. תכלס, אם אני מאוד ארצה, הוא יבנה כל דבר שאני מבקשת (והוא יכול) פשוט עכשיו הוא עסוק בעבודה כל כך וחוזר הביתה ממש ממש עייף. בשבועות הקרובים אמור לרדת קצת הלחץ, ואז הוא יוכל לעשות הכל (:

Miri אמר/ה...

אוי! יצא לי ההיפך הגמור שאליו התכוונתי. כתבתי את מה שכתבתי לגבי יונתן כתגובה למה שהוא כתב בזמנו, שזה מה שמניע אותו לעיתים לקרב את הקצוות הלא סגורים. אני גם מאוד לא אוהבת שאומרים לי משהו כזה. בדיחה לא מוצלחת. סליחה...
ואיזה כייף שאת מרגישה טוב יותר...

shumim אמר/ה...

אין על מה לאמר סליחה (:
זה בהחלט משפט מועיל אם צריך שמשהו יקרה והוא לא קורה (:

Related Posts with Thumbnails