יום שני, 20 ביוני 2011

לבננו: יוצר ביותר מבצבע אחד

אני יושבת ומחפשת את המילים הנכונות להסביר את הסיבות לך שהרגשתי כי הגיע הזמן שתתחיל ליצור יותר מבצבע אחד. ואינני מוצאת. זה פשוט קרה. והמדהים הוא, כפי שגם אתמיד איחלתי לו, הוא שהמועד הרגיש גם נכון מאוד בשבילך! ואולי זו כשלעצמה הסיבה הטבעית לכך שלא ניתן להסביר אותה.

ובכן...

אחרי שבמשך כשנה וחצי התנסית ביצירה אך ורק בצבע אחד בכל פעם, התחלנו להרגיש כי הגיע העת הנכונה להכיר לך שימוש ביותר מבצבע אחד. במקור, כל פעם שחשבתי על אבן דרך זו, חשבתי שבהדרגה תתנסה בשני צבעים, בשלושה צבעים וכך הלאה. בפעול, במועד שהדבר קרה בפועל, הרגשנו כי אתה בשל למשהו אפילו קצת יותר רחב.

זה קרה באופן טבעי, כמו שהיה אמור לקרות. אני חושבת שהדבר התחיל בביקורים המתארכים יותר ויותר שהעברת בסטודיו של אבא לאחרונה. נחשפת יותר ויותר ליצירתו ולעבודתו עם צבעים. וגם הכרת את פינת היצירה המיוחדת שלך שבסטודיו של אבא, עם קופסת פסטלים שלרשותך (ועל כך, כמובן, בנפרד). גם עשיית שיעורי הבית שלך עם נדב חשפה לפניך את השימוש ביותר מצבע אחד. ועדיין, במשך כחודש ימים המשכת אתה בממלאכתך ליצור בצבע אחד, מבלי שהעלת שאלה בעניין.

עד שיום אחד, ביקשת לצייר בפסטל שמן בצבע מסוים. וכשרציתי להביא לך אותו, לראשונה ביקשת את כל הקופסא. שמחה לבקשתך, הבאתי לך את כל הקופסא. ואז ביקשת גם את העפרונות וגם את הפסטלים משעוות סויה. ופתחת במרתון ציור. כך היה במשך כמה ימים, היית מוציא את תוכן כל הקופסאות ומצייר להנאתך. כל כך שמחתי לפרץ זה של יצירתיות. באופן מקרי, ולא מקרי, התרחשות זו קרתה במקביל למועדים בהם לגמרי בעצמך למדת את כל הצבעים והתחלת יותר ויותר לשים לב לקיומם בסביבתנו.

אך משהו בי עדיין לא היה שלם. הייתי בדילמה די גדולה. מחד, כמו שתמיד האמנתי, מבחר הצבעים העשיר שלפניך במובן מסוים גורם לפיזורך. מאידך, הגיע הזמן כי תחשף למבחר הצבעים עם כל הפיתויים וההתנסויות שהוא עומד להציע. התלבטתי די הרבה. ואיך שהדברים מתחילים להראות לאחרונה, פשוט זרמתי ביחד איתך (אחרי, כמובן, סיכום כללי של הדברים עם אבא). בסופו של דבר הגענו להתנהלות הבאה.

הקופסאות עם כל מבחר הצבעים נמצאות בשידה הירוקה שבחדר העבודה שלי. בהישג היד שלך, כדי שתוכל להגיע אליהם מבלי להזדקק לסיוע שלנו. אך גם מספיק רחוק ממך כדי לא לפתות אותך יתר על המידה. כל כמה ימים אתה בוחר כמה פסטלים וכמה עפרונות אתה מוציא מהקופסא כדי שיעמדו לשימושך המיידי - בשידת היצירה שלך (בשל הניידות המתגברת מרגע לרגע של אחותך המתוקה, הוצאנו אותם ממגש כן הציור, שם הם היו נמצאים עד עתה). בהתחלה היינו מנהלים משא ומתן על הכמות המדויקת וגם על מועד החלפתם. אך לאט לאט הדבר השתרש לו, והיום אתה מתנהל לגמרי בעצמך.

ושוב, אני שמחה מאוד כי הדברים קרו בקצב האיטי שלהם. ומקווה, שגם אחותך תוכל לזכות מגישה זו. אם כי גם יודעת שהכל יקרה כפי שזה אמור לקרות. לאט ופשוט...

אין תגובות:

Related Posts with Thumbnails