יום חמישי, 9 ביוני 2011

לבננו: על עשבים, על פרחים, ועל מה קוטפים ביניהם

אחד התענוגות (טוב, תלוי את מי שואלים) במגורים בבית קרקע ובטיפול בגינה הוא ניקוש עשבים (pulling weeds). אנחנו כל הזמן בדילמה עד כמה לרסס את החצר. ובכל זאת, אפילו שריססנו את רוב האדמה, עדיין בחלקים מסויימים, באלה בהם פורחים פרחי בר, העדפנו שלא לרסס.

ככה שכך או כך, תמיד יש שפע עשבים שצריך לטפל בהם. ואתה מוכן ומזומן לעבודה...

שקלתי אם לכתוב במסגרת פוסט זה על יחסך לפרחים. במקרה עיינתי במה שכתבתי לפני שנה, ונדהמתי כי גם אז חיברתי את העשבים עם קטיפת הפרחים.

השנה התעניינת מאוד בהבדלים בין פרחים מוגנים לפרחי בר. מה קוטפים ומה לא. מדוע אסור לקטוף ("אסור" הגיע מהסימניה של מגדיר הפרחים שברשותך, וגם פתח דיון לגבי "אסור" או "כדאי שלא") - כדי שיגדלו שוב. מדוע בכל זאת עדיף להשאיר את פרחי הבר במקומם - כבר כתבתי לך את דעתי בעניין. ניהלנו דיונים בלתי פוסקים בנושא זה. ניסיתי להדגים לך כי אני לא קוטפת פרחים, מבלי להגיד לך משהו בנידון, מלבד אם ניסית לקטוף פרחים מוגנים. ואם אכלת, או הצעת לי לאכול איזשהו פרח, אם הסכמתי, היה זה רק לפרח אחד אולי שניים. נראה לי כי בסופו של דבר המסר עבר די ברור.

דבר נוסף שעשינו הוא יצרנו בשבילך מדריך כיס לפרחי בר שבאזורנו. במדריכים הקיימים בלתי אפשרי כמעט לזהות פרח כלשהו, מה גם שהסידור שלהם לוקה בחסר, וגם כמות הפרחים מקשה. ולכן יצרנו משהו משלנו. וזה עזר מאוד - גם לי, אחרי שעות רבות שהשקעתי בזיהוי שלהם באתרי הפרחים השונים. אם מישהו יהיה מעוניין, אשתף בקבצים...

3 תגובות:

אני אמר/ה...

יקירתי,
קודם כל ברכות על שינוי התמונה של הבלוג. תמונה מקסימה (כמו גם קודמתה) ומעודכנת. איזה יופי!
שנית אשמח מאוד לראות את הקבצים שהכנת. איזה כיף לגלות את העולם דרך הקטנטנים האלה!
תודה על הכל, על כל מה שאני לומדת ממך מהבלוג הזה ובכלל.
נשיקות,
קרן (קרנה)

Alma's californian diary אמר/ה...

באמת תמונה נהדרת!
תודה לך שאת ממשיכה לשתף אותנו,
מרגישה כמעט שם...

אסנת אמר/ה...

אשמח לקבל את המדריך שיצרת וכמו כן אני תמיד רוצה לכתוב לך תודה על האתר הוא ממש עוזר לי הרבה וחשוב לי שתדעי

Related Posts with Thumbnails