יום חמישי, 15 באוקטובר 2009

מצחצח שיניים בעצמך

איך שמלאו לך שנתיים, כמובן, כהצעת רופאת השיניים המקסימה שלנו, הצענו לך ישירות לצחצח שיניים במשחת השיניים. היינו בטוחים כי תתלהב מרעיון, כיוון שממש אהבת לצחצח שיניים במברשת השיניים שלך במים. להפתעתנו הרבה, לא רק סירבת למשחת השיניים, אלא גם למברשת שיניים. ניסינו כמה פעמים. ללא הצלחה.

כבר לא ידעתי מה לעשות. אחרי כמה שבועות לפתע עלי בי הרעיון. ביקשתי מאבא לרכוש לך מברשת שיניים ומשחת שיניים חדשות. וראו איזה פלא! לעיתים כל מה שנדרש הוא שינוי קטן. באותו היום צחצחת שיניים... 6 פעמים! שיתפנו פעולה מרוב הלם. אך למחרת ירדנו לפעמיים ביום. כפי שהרופאה שלנו הסבירה לנו לא פעם, אין צורך להגזים בצחצוח השיניים כדי לא לפגוע בהן.

מאז גם הכניסה למקלחת הפכה לנעימה יותר. רק צריך להזכיר לך כי הולכים לצחצח שיניים, ואתה רץ. כמובן, אחרי שמוודא שגם אבא וגם אני מצטרפים. ואז מתחיל הצחצוח המשפחתי. כל אחד לוקח מברשת. קצת מרטיבים במים. ואז שמים קצת, NUNU, משחת שיניים על מברשת השיניים. ומצחצחים. בין לבין לא שוכחים לירוק את משחת השיניים. אז לוקחים קצת מים לפה. אתה משתמש בכוס קטנה. לקח לי זמן להסביר לך כי צריך לירוק את המים, ואיך בדיוק עושים את זה. לא שהיית יורק מים לפני כן. היה ממש מצחיק בהתחלה. היום אתה כבר יורק מדוקלם. למרות שלא תמיד אתה מסכים לשלב זה של צחצוח השיניים. מבחינתך מספיק לשטוף את מברשת השיניים, לא חייבים את הפה. גם לשטוף את הפנים - מותרות. הרבה יותר מעניין לשטוף את הכוס, ולבחון מה יקרה למים בכיור, אם תשים את הכוס על פתח הביוב שבכיור.

תגובה 1:

השתלת שיניים אמר/ה...

דבר ראשון ילדך חמוד להפליא.
דבר שני, כאמא טריה אני מעסיקה את עצמי המון בהקניית הרגלי צחצוח שיניים לילד שלי, כמי שלא הקפידה לצחצח ולשמור על בריאות השיניים (ואחרי השתלת שיניים שעברתי לא מזמן) אני יודעת על בשרי כמה זה חשוב.

Related Posts with Thumbnails