יום רביעי, 9 בפברואר 2011

לילדינו: על אהבה

לפני כמה ימים הייתי עדה לשיחה שהתקיימה בין שתי אמהות לתינוקות רכים. השיחה סובבה סביב כך שמאז שהתינוק נולד, אחרי תקופת הסתגלות מסוימת, אמו מצאה את עצמה מאוהבת בו עד כדי כך שמתקשה למצוא מקום בתוך עצמה לאהבה גם כלפי בן הזוג שמבקש אף הוא את תשומת ליבה מאז הלידה. אחת אף הרחיקה: "האמת, אינני זקוקה לאהוב עוד מישהו. יש לי את הבן שלי. אני מלאה באהבה כלפיו. אני מגיעה בלילה למיטה, וכל מה שאני רוצה הוא שישאירו אותי בשקט".

לי היה קשה לשמוע זאת. גם אני עייפה עד כדי בחילה לעיתים. גם אני יודעת מה זה להיות אם לתינוק הדורש הרבה יותר תשומת לב ממה שלעיתים נשאר במלאי. ועוד ילד. וגם בן הזוג. וגם אותי. ובכל זאת, היה לי קשה.

ואני חשבתי...

מהי אהבה?

מדוע אנחנו אוהבים?

מה צריך כדי שנאהב?

האם קל לנו לאהוב את התינוקות הרכים כי כאמונת רבים, הם פשוט צריכים אותנו לעצם קיומם?

האם כשהזדקקותם הפיזית תופחת, אהבתנו האינה יודעת גבולות כלפיהם תחווה סדקים?

האם כשאישיותם תתעצם ותתחיל לתת את אותותיה, והם יתחילו להשמיע את קולם, הלא תמיד מזמר באוקטבות של הקול שלנו, וכבר לא יהיו למעין חפץ מחייך המתלווה אלינו לכל מסעותינו, נאהב אותם פחות?

או יותר...?

האם גם אהבת אם (או אב) לילדיה דורשת מאמץ לעיתים, עבודה מתמדת, שאלת שאלות נוקבות, טיפוח קבוע, הסתכלות במראה בעיניים פקוחות, הסתגלות, מפגשי אמצע הדרך..? או שהיא פשוט בנויה בנו ובאמת בולעת כל...?

רק מחשבות...

נ.ב. בתמונות את בת ארבעה חודשים...





3 תגובות:

melissa אמר/ה...

I love the photos, Miri! Especially those last two :) For some reason the google translations lately have been particularly confusing around here, making it hard for me to respond intelligently, but I wanted to say hello all the same :)

Miri אמר/ה...

So sorry, Melissa, for the pure translation. I appreciate your efforts so much. The pictures were made with the timer, our son latest addiction...:)
I was writing about the love we feel towards the newborns, asking questions (not having answers( if it is much easier for us to love someone who doesn't really need the effort on our side to love him, still not having the will or the power not to agree with us, or simply being dependent on us physically. Will we yet love them when they are older, will we need to work to love them as we do with our spouses, etc.

melissa אמר/ה...

Ah, the timer is a wonderful thing! That's certainly an interesting topic to consider ...

Related Posts with Thumbnails