יום שבת, 27 בנובמבר 2010

לבתנו: מתאימים את הסביבה אליך

והנה אנחנו מתחילים להתאים את הסביבה אליך, כך שתתאים להתפתחותך (prepared environment). שלב ראשון בשרשרת ארוכה של התאמות בשנים הקרובות. את אוהבת להיות עלינו, או יותר נכון, עלי. כך שלמרות שהתכוונתי להוציא את מזרון הפעילות (floor mat) כשתהיה בערך בת חודש, בפועל יצא שפרסנו אותו לקראת יום הולדת חודשיים שלך. היתרונות של מזרון הפעילות רבים - הוא מעודד חופש תנועה, מסייע לפיתוח העצמאות, וגם נגיש ליתר חברי המשפחה שיוכלו להצטרף אליך.

ולמזרון הוספנו מראה. מראה מאפשרת לך קודם כל, פשוטו כמשמעו, לראות את עצמך. אם תשכבי על הבטן, יהיה בכך עידוד עליז להרים את הראש. דרך המראה את גם רואה ומכירה את המרחב שמאחוריך, ובבוא הזמן הדבר יסייע לך בהתמצאותך בטיוליך הזוחלים הרבים. הסביבה כבר תהיה מוכרת. כדאי לקבע את המראה לקיר - אני דוחה את הרגע הזה, כדי לא להשאיר סימנים על הקיר (גם לי יש חולשות, והאמת, חולשות רבות), כך שלעת עתה אנחנו מקבעים את המראה באמצעות כריות סובה.

אכן, נדרשו כמה וכמה תרגולים לאחיך לשמור מרחק מהמראה, לא לדרוך על המזרון, לא להתחיל לגלגל את המזרון בכל רגע נתון. אך זה היה שווה! וגם את, למרות שעדיין מעבירה עליו בסך הכל רגעים בודדים (גם חודש אחרי שהונח, את מעדיפה להיות עלינו רוב רובו של הזמן), נראה כי נהנית ברגעים הבודדים שלך עליו.

אין תגובות:

Related Posts with Thumbnails