יום שני, 4 באוקטובר 2010

לבתנו: ישנה איתנו בחדר

כמו צ'ופו, גם את ישנה איתנו בחדר, עד שתהיה מוכנה לעבור. הנה לך סיור קצר בו...

מיטתך (floor bed) ממוקמת בין המיטה שלנו לקיר החיצוני. היא לא לגמרי צמודה למיטתנו - מה שמאפשר בעיני לשמור על האיזון העדין בין השמירה על הפרטיות ועל העצמאות שלך לבין הקירבה המירבית אלינו. בינתיים, קצוות המיטה אינם מרופדים. למרות שאת כבר זחלנית לא קטנה (לא בטוח אם יש מילה כזו, או שלמעשה היא כבר ישנה, אם השתמשתי בה:), אני עדיין סקפטית אם תצליחי להתגלגל מהמיטה. בכל זאת, רציתי לשים מעין ריפוד בין הקירות החיצוניים לבינך, ולכך השתמשתי במגן ראש ממיטת אחיך. לא חיברנו אותו לקיר (הלוואי והייתי יכולה להיות יותר סבלנית לתקיעת המסמרים השרירותית בקירות), ולכן הוא נראה די רעוע.

כבר סיפרתי לך שאת ישנה במיטה על הרצפה מיומך הראשון. כעקרון, המונטסוריאנים השמרנים אינם מעודדים שימוש בכל מיטה עם סורגים. אך מעולם לא הצלחתי להסכים בעיניים עצומות למשהו שאינני מוצאת הגיון בו. כך, למשל, שימושנו בעריסה בחודשייך הראשונים אינו פוגע, בעיני, בעצמאותך או באיכות קליטתך את סביבתך. בסך הכל, מכיוון שאנחנו גרים בבית קרקע, ויציאות לחצר תכפות, ויקח עוד קצת זמן עד שתתחילי להנות מיתרונות מזרון פעילות, ובינתיים את בקושי מעבירה זמן רחוק מאיתנו, שימושנו בעריסה אינו גורם לי יסורי מצפון.

עוד היבט לא כל כך מונטסורי שלנו הוא שימושנו בשידת החתלה. גם הפעם לא מצאתי כל רע בסטייתנו מעקרון זה. אני אף חושבת שיעוד השידה לאזור החתלה מוגדר ונוח, משרת יותר את עקרונות הסדר והארגון. ובמקרה הספציפי שלנו, אני כל כך אוהבת את שידת ההחתלה המסוימת הזו! מצאתי אותה ביד שניה, עשוית עבודת יד מעץ מלא, עם תחריטים מיוחדים. ובמחיר סביר בהחלט. פשוט מדהימה. היה שווה לבקש מאבא להשתמש שוב בתכונות הניידות של גג האוטו שלנו ולהובילה מתל אביב לזרועותינו הפתוחות אי שם בשולי החודש השמיני להריונינו איתך. במגירות - בגדייך הקטנים וכל מה שקשור במעטפת החיצונית של טיפולנו בך. במגירה הראשונה נמצאים גם הטיטולים שלך. אחד התחביבים של צ'ופו - לבדוק אם יש מספיק טיטולים ולמלא בהתמדה את המלאי מהחבילות המלאות שבמגירה התחתונה. אחרי שהוא פתח אותן במספריים, כמובן. השרפרף הקטן - בשבילו. עוד לא כל סיגלתי לעצמי יכולות הצילום הספונטני המספקות תוך כדי טיפול בשני ילדים, כך שלא הצלחתי עוד לצלם אותו עומד על השרפרף מחליף לך טיטול. אך אין לי ספק - גם על כך עוד ידובר והתמונות יגיעו. הפעם חשבתי גם על פתרון יצירתי לתחליף למשטח מניילון שימנע ממשטח ההחתלה להרטב. נשארה לי חתיכת בד למפות שממנו תפרתי לצ'ופו סינר עבודה. יצא מקסים - נעים לעין ולמגע. והכי חשוב, קל לשימוש ולניקוי. משמאל לשידת ההחתלה - סל כביסה שלך.

תגובה 1:

ענבלון אמר/ה...

כמה טוב לקרוא שאת לא קיצונית עם הגישה המונטסורית . לוקחת מה שטוב ומה שפחות טוב -מייעלת

כך גם יותר קל לי להתחבר אלייך וליצירתות שלך
נראית מאוד נוח המיטה של הקטנה לידך


ולגבי הסורגים ,גם בי חלף לפני מספר ערבים הירהור לגביהם ..מין תחושה מוזרה שיש לי שני ילדים כלואים
אבל בעצם גם מוגנים מנפילה
ויש מעל העריסה שלהם גם כילה נגד יתושות
אני ממשיכה לקרוא ולהנות ממך
סקרנית לשמוע את שם המתוקה
אשמח לשוחח בטלפון ענבל 052-2481131

Related Posts with Thumbnails