יום ראשון, 29 בנובמבר 2009

אבא כותב: פינת המתכונים של צ'ופו ואבא- "עוף בנוסח דלקרואה"

החלטנו שהגיע הזמן שנעלה על הכתב את המתכונים המיוחדים שאנו מכינים מדי פעם. גם כדי שאמך תוכל לרשום אותם ולחזור עליהם וגם מהסיבה הפשוטה שאין סיכוי שאזכור מה עשיתי בפעם הבאה שאבוא להכין את אותו המתכון.

והפעם בפינתנו: "עוף בנוסח דלקרואה". שמו נובע מהעובדה שכאשר סיימנו, חזרת ואמרת "קרואה קרואה", ואני הסקתי כי אתה מתכוון לצייר האהוב עלי שהיה תלמידו של רובנס: דלקרואה (Engene Delacroix).

בכל מקרה העובדה הייתה כי היה לפנינו ארוחת ערב עם ריטה ומולי, היה עוף שלם שישן במקפיא שלנו מספיק זמן והרגשתי כי עליו לפנות מקום לחברים חדשים. והיה מעט זמן להכנה. כל אלו יצרו שילוב של המנה הנוכחית:

מרכיבים:
1 -עוף שלם
7-8 תפ"א
1 -ראש שום
ברוקולי\ גזר \ בטטה או כל ירק אחר המתאים לאפייה בתנור.
2 -כפות מלח גס
צרור ענפים של טימין- כל המרבה הרי זה משובח
1/2 -לימון
1/2 -כפית פלפל גס שחור
1/2- כפית פפריקה מתוקה
1/2 -כוס שמן זית איכותי
4 -ענפים של רוזמרין טרי
1 -צ'ופו מוכן ומזומן לחתוך כל דבר שיקרה בדרכו
1 -אבא

אופן ההכנה:
לוקחים את העוף ומורחים בשמן זית מפזרים עליו את התבלינים : מלח, פלפל, טימין. את ענפי הטימין ביחד עם הלימון דוחפים לתוך העוף, וכמו כן ניתן למלא בטימין חלקים שמתחת לעור. מניחים בצד כדי שצ'ופו לא יוסיף יותר מדי מלח כפי שהוא נוהג לעשות (אני יודע שזו תוכנית פעולה סודית שלך ושל אימך).
חותכים תפ"א עם קליפה לרבעים ואת שאר הירקות גם. שמים בכלי קדרה או משהו שאוסף לתוכו חום ושומר עליו. לנו יש כלי מפלדה שבוסינקה שלך הביאה עוד ממולדובה.

לאחר ששמים את הירקות, מתבלנים במעט פפריקה, מלח ופלפל שחור ושמן זית. מערבבים את הכל בתחתית הקדרה, מכניסים שום ומניחים מעל את ענפי הרוזמרין ואז מניחים את העוף בתוך הקדרה.

מכניסים לתנור לחום 200 מעלות בתוכנית טורבו משני הצדדים, משאירים את הכלי פתוח- אל דאגה, הלימון שהכנסנו לתוך העוף ישמור אותו לח וימנע ממנו להתיבש (טריק שלמדתי מהשף העירום).
לאחר 15-20 דק' הופכים את העוף לצידו השני. אופים עוד 15-20 דקות.

מוציאים ומגישים.

בתיאבון..

למרות שמתכון זה לא כולל כורכום, זו המילה החדשה המיוחדת הנוספת שלמדת לאחרונה - KUKU (בדיוק כמו קוקו של מחבואים). ואליה התווספה גם PIPI, שזה פלפל, כמובן.

תגובה 1:

Miri אמר/ה...

שכחת להוסיף - יוצא משהו משהו. וטוב שרשמת הפעם!
אה, ודרך אגב, הבישול שלך הוא המועדף עלי מכולם, אך, מצטערת, אין על התיבול של צ'ופו...:)

Related Posts with Thumbnails