יום חמישי, 30 באפריל 2009

קוביות

עם קוביות יש לך היסטוריה ארוכה.

בפעם הראשונה הצגתי לך את הקוביות מיד אחרי שהתחלת להתיישב. כרגיל, חשוב תמיד לבודד את הקונספט הנלמד. כלומר, לא אציג לך בהתחלה מגוון קוביות בגדלים ובתצורות שונים. אלא קוביות רגילות בלבד. וכמובן, דווקא אותם התקשתי למצוא. פשוט לא יאומן איך למדנו לסבך את הכל. הייתי חושבת שלמצוא קוביות בגודל זהה זו משימה הכי קלה, אך בפועל בכל הסטים שראיתי כמעט ולא היו שתי קוביות זהות. למזלי, אפרת באה להצלתי והציעה לי את הפשרה הזו. קוביות צבעונים אמנם, ועם אותיות האלף-בית עליהן, אך לפחות בגודל זהה. כמעט הצלחנו.

בהתחלה הצעתי לך רק שתי קוביות. כשלמדת לשים אותן אחת מעל השניה, לאט לאט הוספתי קוביה נוספת, ואז עוד אחת עד שהגענו לארבע קוביות. גם כשכבר היית מצליח לגמרי לשים את הקוביות אחת מעל לשניה, עדיין, פעילויות מסוג של "הכנס הוצא" (nesting) היו מעניינות אותך הרבה יותר מפעילויות הערמה (stacking). לא התעקשתי. המשכתי להציע לך את הקוביות, עד שתתעניין בהן יותר.

את הסט המדהים הזה של הקוביות קנינו לך בשבת האומנים לפני כחודש. עשו אותם הנגרים מנגריית "החרושת" שבבית יהושע (130 ש"ח), ואחד מהנגרים הוא גם חבר בהרכב הכלייזמרים שכה אהבת.

מה שמדהים בקוביות אלה הוא שמעבר לכך שהן עשויות בעבודת היד מעצי הזית, האורן והאלון, הן גם לא גולפו יותר מדי. המראה שלהן טבעי לגמרי. והטקסטורה הטבעית הזו, על הקליפה המתקלפת פה ושם, מושכת אותך לחקור אותה. אז נכון, הקוביות האלה אינן בגודל זהה - יש ביניהן קוביות ותיבות ריבועיות, וכולן עם פינות מעוגלות. אך אי אפשר להתווכח עם העובדה כי הטבע שנושם מתוכן קורא לך אליהן.

אז הייתי אומרת כי אמנם אתה עוד לא ניגש לקוביות בתדירות הגבוהה, אך אפשר להגיד שההתעניינות שלכן בקוביות טיפל'ה גברה. ואני שמחה על כך. קוביות הן כלי נהדר. זוהי אחת הפעלויות המבריקות לפיתוח המחשבה, היצירתיות (משחקי הדמיון הפתוח - open ended), ליטוש היכולות המוטוריות ומה לא.

2 תגובות:

dnazvn אמר/ה...

איזה קוביות משגעות. לנו יש קוביות של כישורית שגם הן מעץ, ופשוטות מאוד וגם תרומה לקהילה של מבוגרים חריגים. מאיפה הקוביות עם האותיות?

Miri אמר/ה...

היי ענת,
תודה על התגובה!
חברה שלי קנתה את הקוביות עם האותיות ב"שילב" לפני כמה שנים. לצערנו, היום הם כבר לא מחזיקים אותן יותר. אני חיפשתי אותן בכל מקום ולא מצאתי. בהצלחה!

Related Posts with Thumbnails