יום שלישי, 7 באפריל 2009

אתה מתחיל לשרבט

כמו עם הרבה דברים אחרים, גם לגבי הציור אני מעדיפה לנקוט בגישה עדינה. אני מאוד מאוד מאמינה שכל דבר מגיע בזמנו, וגם ההתפתחות שלך מתקדמת בקצב במתאים רק לך. יש דברים טהורים, שנכון לתת לך לגלות אותם לבד, מבלי להפיץ אותך בעודף מידע. הרי מרגע שמציגים לך משהו, מונעים ממך את האפשרות של הגילוי הראשוני שלך בעצמך. ומה יותר מדהים מזה...

כך גם לגבי כל פעילויות האומנותיות, אינני ממהרת. לפני כמה חודשים הצגתי לך דף ופסטל שמן אחד. בצבע אדום - אחד הצבעים הראשוניים, שאני משתדלת להציף את סביבתך בהם. עשית שרבוט - שניים וזהו. לא ממש התעניינת. ובסופו של דבר, מה שיותר משך אותך הוא לקמט ולקרוע את הדף ששרבטת עליו. אחרי עוד כמה נסיונות, הנחתי לך. מדי פעם חזרתי להציג לך את השרבוטים, אך עדיין לא הראת התעניינות ממשית בהם.

ואז לפני כחודש הופיעו סממנים חדשים. אם היית רואה אותנו רושמים משהו (נכון, בעידן הטכנולוגי של ימינו זה לא קורה לעיתים קרובות, וחבל שכך), היית מבקש את כלי הכתיבה ומשרבט בו. מבחינתי היה זה סימן לכך שאולי הגיע הזמן להציג לך שוב את פעילות הציור.

הכנתי מגש קטן עם נייר בגודל של חצי דף A4 ופסטל שמן אדום. מכיוון שאתה עדיין לוקח כמעט כל דבר לפה (השיניים האלה - מה יהיה איתן:), החלטתי שהמגש לא יהיה זמין לך בינתיים, אך כן ימצא במקום קבוע שתדע עליו. אתה יודע כי המגש נמצא על הספרייה, וכשבא לך לצייר, אתה מבקש שאביא לך אותו. עומד ליד הספרייה ומצביע עליו: "EHH".

אנחנו לא מציירים לך דמויות מוגדרות. אם אתה מבקש שנצייר, אנחנו פשוט משרבטים - כמוך. שוב כדי להשאיר לך כמה שיותר מקום לטעום מהראשוניות של הציור בעצמך.

התלבטתי אם להדביק את הדף לשולחן, כפי שעושים חלק מהמונטסוריאנים. וויתרתי על הרעיון הזה כי אתה לא היית מניח לסלוטייפ, וגם לא היית נרגע עד שהיית מצליח לקחת את הנייר ולהפוך אותו. כך שהחלטתי לסמוך עליך ולראות איך נתקדם מכאן. ואכן, אחרי שבפעמים הראשונות אני הייתי מחזיקה לך את הדף לבד, היום אתה כבר משתדל להחזיק את הדף לבד.

אז אכן, אנחנו רק בראשיתה של תקופת הרגישות שלך לציור, אך בכל זאת יש התקדמות מסוימת. לאט לאט. אנחנו לא ממהרים לשום מקום. בינתיים לא מרגיש לי נכון להציג לך פעילויות ציור נוספות, כמו צבעי אצבע או צבעי מים.

ובינתיים, אני מחפשת דרך להזמין ולקרוא את השני הספרים האלה:



וגם



אני ממש רוצה לקרוא אותם.

ואם מישהו מתעניין להכיר קצת את שלבי ההתפתחות בציור, אנא קראו על כך כאן.

אין תגובות:

Related Posts with Thumbnails