יום ראשון, 11 בינואר 2009

שמיכת טלאים - הדרכה

לפני שאתחיל, אני רוצה להודות מקרב לב לכל הבנות בפורום "עבודת טלאים" על העזרה הרבה, ובראש וראשונה לעדי, אמא של איתמר.

כתבות שימושיות כלליות בנושא תפירת שמיכות הטלאים
Quilting and Sewing Tips&Hints
עבודת טלאים למתחילים

baby quilt instructions

הערות כלליות

  • גודל שמיכת הטלאים (quilt) שתפרתי לבן שלי הוא 115X155 ס"מ.
  • ככלל, כל התפרים בשמיכות טלאים נעשים במרחק של "0.25 (0.6 ס"מ) משוליי הבד (seam allowance. לצערי, לא מצאתי מונח הולם ומובן לכל למושג זה בעברית, לכם אמשיך להשתמש במונח האנגלי) . בדרך כלל, זהו רוחב רגלית מכונת התפירה. ואמנם, רוחב רגלית מכונת התפירה שלי הוא 0.75 ס"מ. כיוון שהמטרה מאחורי השימוש ב-seam allowance, היא הדיוק בחיבור השמיכה, החלטתי שבסופו של דבר אין זה משנה מהו הרוחב של ה-seam allowance, כל עוד שלאורך כל העבודה שומרים עליו. על כן, רוחב ה-seam allowance שלי בתפירת שמיכה זו הוא 0.75 ס"מ.
  • כדאי לא להתעצל ולכבס ולגהץ את כל הבדים לפני התפירה.
  • השמיכה נתפרה במכונת תפירה .
  • הכלים בהם השתמשתי אינם כלים מיוחדים לשמיכות טלאים - לוח חיתוך, סכין גלגלת לחיתוך הבדים, רגלית הולכת לתיפורים חופשיים במכונת תפירה (walking foot), אלא כלים רגילים - מספריים לגזירת בדים, סרגל רגיל, ורגלית רגילה.
  • לפני כל שלב, בו השתנה עובי הבדים הנתפרים יחדיו, עשיתי תפר נסיון על הבדים, אותם התכוונתי לתפור, כדי לקבוע את רוחב התפר הרצוי ואת חוזק מתיחת החוטים.
  • כל תהליך התפירה לקח לי כחודש של תפירה לא מואמצת בלילות.
  • אני מצטערת מראש על איכות התמונות. השמיכה ברובה נתפרה בשעות המאוחרת של הלילה, כך שמראש וויתרתי על התאורה המתאימה לאיכות התמונות.

חומרים
88 ריבועים של בדים שונים בגודל 15.5X15.5 ס"מ לחלק העליון של השמיכה.
בד לחלק התחתון של השמיכה בגודל 125X165 ס"מ.
בד לסרט התיחום בגודל 8.5X600 ס"מ.
מילוי 100% כתנה של Quilters Dream Select - שכבה כפולה בגודל סופי 125X165 ס"מ.
חוט כתנה בצבע מתאים לתפירת השמיכה.
חוט כתנה בצבע מתאים לחיבור סרט התיחום.
מספריים לגזירת בד.
סיכות תפירה.
סיכות בטחון קטנות ברוחב של כ-2.5 ס"מ.
סרגל.
שבלונה מקרטון בגודל ריבוע 15.5X15.5 ס"מ.
עפרון.

כך ניצור

בחירת בדים

  • את הבדים בוחרים בהתאם ליעוד השמיכה. אני רציתי ששמיכת טלאים זו תהיה חמה, לכן רוב הבדים שהשתמשתי בהם הם בדי פלנל.
  • לחלק העליון הזמנתי 6 סוגים של בדי פלנל 100% כתנה מ-Sassy Bella Boutique. בנוסף, השתמשתי בבדי כתנה 100% של המעצבים Heather Ross, Alexander Henry, Robert Kaufman ו-Lisa Mccue, אותם הזמנתי מ-Adele Hartlep Fabrics. ולבסוף, הוספתי 2 ריבועים של מטרושקות משמלה נוסטלגית של אמא שלי.
  • לחלק התחתון השתמשתי בבד פלנל ממאגר הבדים של אמא שלי.
  • את המילוי העדפתי להזמין ב"פיסות". כיוון שכשהתחלתי לתפור את השמיכה, הייתה זו שמיכת הטלאים הראשונה שלי, ולא ידעתי עוד אז מתי ארצה לתפור את השמיכה הבאה (עכשיו אני יודעת שקרוב מאוד:), העדפתי להזמין מילוי בגודל מדויק. לכן בחרתי להזמין ב"פיסות", שם מוכרים את המילוי לפי מטר (ברוחב הכללי של 2.45מ'), ולא ב-Avelis Quilts, שם ככל הנראה אזמין בפעם הבאה. מאידך, כיוון ששוב, רציתי שהשמיכה תהיה חמה, והעובי היחיד של המילוי שמוצע למכירה בארץ הוא Select, הזמנתי גודל כפול.
תכנון השמיכה
  • את גודל הריבוע בוחרים לפי הדוגמא אותה מתכננים ובהתאם לבדים, בהם הולכים להשתמש. כיוון שבדי הפלנל שהזמנתי מחו"ל הגיעו ברצועות של fat quarter (שגודלן "18X22, או 45.7X55.9 ס"מ), אותן רציתי לנצל במלואן, הגעתי למסקנה כי הריבועים שלי יתוכננו לפי הניצול האופטימלי של הרצועות. כך קבעתי כי גודל הריבוע יהיה 15.5X15.5 ס"מ, מה שיתן ריבוע סופי של 14 ס"מ (פחות 0.75X2=1.5 ס"מ של seam allowance משני צידי הריבוע, לבד משני הריבועים הקיצוניים, בהם מפרישים seam allowance רק פעם אחת).
  • גורם נוסף שכדאי לקחת בחשבון בחישוב גודל הריבוע, הוא המלצת יצרם המילוי למרחק המומלץ בין התיפורים. במקרה שלנו, המרחק המומלץ הוא כ-20 ס"מ. כך שגודל סופי של 14 ס"מ בהחלט מתאים.
  • מחשבים את כמות הריבועים הנדרשים להכנת השמיכה.
  • מכינים שבלונה בגודל הריבוע מקרטון קשיח. ניתן להכין את הריבוע בגודל הסופי של הדוגמא, ואז כשגוזרים את הבד, להוסיף את ה-seam allowance. אני העדפתי להכין את הריבוע בגודל הגולמי של 15.5 ס"מ, לרבות ה-seam allowance.
  • גוזרים את הבדים המכובסים והמגוהצים מבעוד מועד.
  • ועכשיו - לשלב המהנה של תכנון השמיכה, הלכה למעשה. הכי נוח לפרוס את הריבועים על הרצפה (כמובן, כדאי לנקות אותה היטב לפני כן).


  • מסמנים את החלק העליון של כל הריבועים הזוגיים (2,4,6,8) בשורה הראשונה בסיכות תפירה - כדי שנדע את כיוון השמיכה בשלב חיבור החלק העליון.
  • בעידן הטכנולוגי של ימינו, כדאי גם לצלם את הדוגמא הסופית לפני איסוף הריבועים. אם הולכים לאיבוד קמעא בהמשך התהליך, תמיד אפשר להציץ בצילום.
חיבור החלק העליון (top)
  1. מתחילים מחיבור הטורים.
  2. מניחים את הריבוע השני משמאל בשורה התחתונה על הריבוע הראשון (צד שמאל אל צד שמאל), ועל שניהם מניחים את שני הריבועים המקופלים באופן דומה של השורה שלפני אחרונה. ממשיכים להניח כך את הריבועים, עד שמגיעים לשני הריבועים הראשונים של השורה העליונה. חשוב לשמור על הנחה נכונה של הריבועים, שתמיד הריבוע השמאלי יהיה התחתון, וכיוונם של הריבועים יהיה לאותו הכיוון. מניחים את החבילה בצד. מסמנים אותה בדף קטן, ועליו מספר 1.
  3. ממשיכים לחבר כך גם את הריבועים השלישי והרביעי, ובהמשך החמישי והשישי, והשביעי והשמיני לחבילות נפרדות.
  4. כך יצרנו 4 ערימות.
  5. הריבועים העליונים של החבילות יהיו הריבועים מהשורה הראשונה, שסומנו לפני כן בסיכות תפירה.

  6. לוקחים את החבילה הראשונה, מחברים כל זוג ריבועים ב-2 סיכות תפירה ומתחילים לתפור.
  7. כיוון שהריבועים הראשונים מסומנים, נדע כי התפר אמור להיות בצלע הריבוע שמימין לסיכה. פשוט דואגים לא לסובב את החבילה עד שמסיימים לתפור את כל הריבועים בה, כדי לא לאבד את הכיוון.
  8. לוקחים את הזוג הראשון, מתחילים לתפור בתחילת הריבועים (לא משאירים מקום ל-seam allowance), וכשמגיעים לקצה הריבועים, במקום לסגור את התפר, ממשיכים לתפור כ-5 ס"מ, וברצף ממשיכים לתפור את הריבועים הבאים בתור (chain piecing). מכיוון שלא סוגרים את התפרים (כיוון שהם יהודקו על ידי התפרים שייתפרו בהמשך), חשוב לשמור על מרחק של כ-5 ס"מ, בין הריבועים, כדי שהתפרים לא יפרמו בשלבים מאוחרים יותר (אני תפרתי במרחקים קטנים יותר, וזה מה שקרה בחלק מהריבועים).

  9. כשמגיעים לסוף החבילה, גוזרים את החוטים שבין הריבועים באמצע החיבור.
  10. מוציאים את סיכות התפירה.
  11. פותחים את הריבועים ומסדרים אותם שוב בחבילה, צד ימין כלפי מטה, כששוב הזוג העליון הוא הזוג המסומן בסיכות תפירה מהשורה הראשונה. מחזירים לחבילה את הדף עם הספרה 1.
  12. ממשיכים לטפל באופן דומה בשלוש החבילות הנותרות.
  13. עתה עוברים לחיבור של החבילה הראשונה והשניה. חוזרים בשינויים מחייבים על צעדים 6-10.

  14. כך מחברים גם את החבילות השלישית והרביעית.
  15. ועתה מחברים את החבילה שנוצרה בצעד 11 עם זו שחיברנו בצעד 12.
  16. קיבלנו 11 רצועות מחוברות, מסודרות בערימה, כשהשורה העליונה היא שורת הריבועים הראשונה של השמיכה.
  17. עוברים לשלב חיבור השורות.
  18. לפני חיבור של כל 2 שורות, מגהצים את עודפי הבדים מהתפרים שחיברו את הריבועים (seam allowances) בכל שורה לכיוונים נגדיים בהתאמה. אם, למשל, בשורה ראשונה גיהצנו לצד שמאל, בשורה שניה נגהץ לצד ימין, בשלישית שוב לשמאל, וכך הלאה.

  19. מחברים את השורה הראשונה עם השניה צד ימין לימין. מחזקים בסיכות תפירה את החיבור בין הצמתים שנוצרו מגיהוץ עודפי הבדים בשורות. חשוב שהתפרים עצמם יחוברו אחד לאחד, והגיהוץ של עודפי הבדים (לשמאל של השורה הראשונה, ולימין של השורה השניה) יצור מעין נעילה, שישמור על החיבור המדויק בין התפרים. כדאי להכניס את סיכת התפירה לא בתפר עצמו, אלא כמה מ"מ לפני התפר, כדי למנוע את תזוזת הבדים. להגברת החיזוק, מחברים בסיכות תפירה גם את הריבועים עצמם.

  20. תופרים את 2 השורות הראשונות.
  21. מוציאים את סיכות התפירה.
  22. מחברים את השורה השלישית. חוזרים בשינויים מחייבים על צעדים 19-21.
  23. ממשיכים לחבר את כל השורות - אחת אחת.
  24. מגהצים את עודפי הבדים מהתפרים שחיברו את השורות (seam allowances) כלפי מטה, לכיוון הקצה התחתון של השמיכה.

  25. החלק העליון מוכן! אם רוצים להוסיף אפליקציות או רקמות - זה הזמן.
כתבות שימושיות בנושא חיבור החלק העליון
Chain Piecing
Sewing a Patchwork Top

הכנת החלק התחתון (backing)
  1. בהתאם לגודל הבד שברשותינו, יוצרים את החלק התחתון של השמיכה בגודל של החלק העליון, בתוספת של 5 ס"מ מכל צד. מטרת התוספת - לשמש רשת בטחון למקרה תזוזת הבדים בחיבור השמיכה. אני חיברתי 2 גזרי הבד לרוחב.
  2. מגהצים את עודפי הבדים מחיבור החלקים לצד - במקרה שלנו, כלפי מטה, לכיוון הקצה התחתון של השמיכה.
  3. אם רוצים - מוסיפים אפליקציות או רקמות.
הכנת המילוי (batting)
  1. את המילוי גוזרים בגודל החלק התחתון.
  2. כיממה לפני חיבור השמיכה את המילוי פורסים לאוורור.
כתבות שימושיות על מילויים -
מילויים לשמיכות טלאים

חיבור החלקים (basting)

  1. פורסים את החלק התחתון, צד ימין כלפי מטה, על השטיח (כדאי שהשטיח יהיה נקי). מיישרים אותו בכפות הידיים - מהמכ
  2. מהדקים את החלק התחתון בסיכות תפירה לשטיח במרחק של כ-15 ס"מ. מתחילים להדק במרכז של אחד הקצוות הקצרים ומתקדמים לכיוון הפינות. אז מהדקים את הקצה הנגדי. ולבסוף את הקצוות הארוכים. תמיד - מתחילים לעבוד מהמרכז.
  3. החלק התחתון צריך להיות מונח חופשי - לא מתוח מדי. המתיחות הנכונה נבדקת על ידי כיוון סיכות התפירה - הן אמורות להיות מאונכות לרצפה (התמונה היא מהשלבים המתקדמים - אך אפשר לראות בה יפה את כיוון הסיכות).

  4. על החלק התחתון פורסים בזהירות את המילוי. בעדינות מיישרים אותו - מהמרכז החוצה.
  5. ועתה יוצרים סנדוויץ' - על שני החלקים האמורים פורסים בעדינות את החלק העליון, צד ימין כלפי מעלה. מיישרים בעדינות גם אותו - שוב, בכיוון מהמרכז לצדדים.

  6. מחברים בסיכות בטחון את שלושת שכבות הסנדוויץ'. מתחילים שוב... מהמרכז (ניחשתם נכון!), לאורך השמיכה. בחיבורים הראשונים, לפני שרוכשים את מיומנות החיבור, כדי לבדוק שאכן חוברו שלוש השכבות, אך לא השטיח.
  7. כשמסיימים לחבר רבע שמיכה באופן כזה, עוברים לרבע השני, שבהמשך הטורים המחוברים. אחר כך - מחברים באופן דומה את חצי השני של השמיכה.

  8. כדאי לחבר את סיכות הבטחון במרחק של כ-15 ס"מ. אני דאגתי כי יישארו סימנים מהסיכות. למרות שהרגיעו אותי בעניין זה, לא לקחת סיכון עם הריבועים הלבנים. לקחתי סיכון ולא חיברתי אותם. החורים אכן לא נשארו. אך בכל מקרה, לא הייתי ממליצה להשאיר את השמיכה מחוברת כך הרבה זמן, כדי לא לקבע את החורים.
  9. אחרי שכל החלקים חוברו, מוציאים את סיכות התפירה שחיברו את החלק התחתון לשטיח.
  10. מגלגלים את שני הקצוות הארוכים של השמיכה לכיוון המרכז. בנוסף, מגלגלים את הקצה העליון לכיוון המרכז, עד שמגיעים למרכז השמיכה. בעדינות מרימים את השמיכה המקופלת.
  11. אנחנו מוכנים לתיפורים.
כתבות שימושיות בנושא חיבור החלקים
Basting a Quilt on the Carpeted Floor
Basting the Layers for Quilting
Quilt Basting Tutorial

התיפורים (quilting)
  1. החלטתי לעשות את התיפורים בדיוק בחיבור התפרים בין הריבועים (stitch in the ditch).

  2. כפי שבטח אתם מנחשים, גם את התיפורים עושים מהמרכז לכיוון שולי השמיכה. בעצם כל חיבור בין השורות ובין הטורים תופרים פעמיים. מהמרכז לכיוון קצה אחד של השמיכה ואז שוב מהמרכז לכיוון הקצה השני.

  3. אחרי כל תפר, מקפלים את השמיכה בהתאם. משחררים את הקיפול איפה שצריך, ומקפלים קיפול נוסף בצד השני. שיטה זו מעולה - אחרת לא יודעת איך הייתי מסתדרת עם עודפי השמיכה במהלך התפירה.

  4. השמיכה שנוצרה היא שמיכה די עבה - במקרה שלנו תפרתי יחד 4 שכבות. כדאי לזהר עם מהירות התפירה - עדיף לאט יותר, אך בטוח. בנוסף, אם לא תופרים ברגלית הולכת שמאפשרת תזוזה מתואמת של בדים, כדאי כל הזמן לבדוק את מתיחת הבדים, ובמקרה הצורך - לסייע קצת בידיים.

  5. אחרי שמסיימים לתפר את כל השמכה, מטפלים בסגירת החוטים בתפרים.
סרט התיחום (biding)
  1. את סרט התיחום החלטתי להכין מרצועות בד - ישר, ולא באלכסון. השתמשתי בבד פלנל 100% כתנה.
  2. מחשבים את אורך הסרט הרצוי לפי הנוסחא הבאה - פעמיים רוחב השמיכה + פעמיים אורך השמיכה + 60 ס"מ (לא לזלז בתוספת ה-60 ס"מ, כפי שאני עשיתי ונאלצתי להוסיף. עדיף שישאר עודף, מאשר יחסר). במקרה שלנו החישוב הוביל ל-6 מטר.
  3. אחרי נסיונות מספר, החלטתי כי את הסרט אגזור 8.5 ס"מ, מה שיתן רוחב סופי של 1.5 ס"מ. כך גם החלטתי כי הסרט ייתפר במרחק של 1 ס"מ משולי השמיכה (מרחק מספק כדי שהסרט יוכל לכסות את התפר מצדה האחורי של השמיכה).
  4. גוזרים רצועות לפי המידות שהחלטנו עליהן.
  5. מחברים קצוות של 2 רצועות, צד ימין לימין, במאונך (90 מעלות), ותופרים באלכסון (45 מעלות).

  6. ממשיכים לתפור כך את כל הרצועות.
  7. גוזרים את עודפי הבדים מהתפרים במרחק של כחצי ס"מ מהתפר (seam allowance).
  8. פותחים את הרצועות. פותחים ומגהצים את עודפי הבדים.

  9. מקפלים את הרצועה הארוכה שנוצרה לחצי, צד שמאל בפנים. מגהצים לאורך כל הרצועה.
  10. את אחד הקצוות של הסרט מקפלים באופן הבא: באלכסון (45 מעלות) פנימה. ומגהצים את הקיפול.

  11. מניחים את הסרט המקופל על שולי השמיכה, כך שקצה הסרט (צעד 10) יהיה במרכזו של אחד הקצוות של השמיכה. מניחים את הסרט על החלק העליון של השמיכה, כששולי הסרט צמודים ומייושרים לפי שולי השמיכה, והחלק המקופל של הסרט פונה למכרז השמיכה.
  12. ממשיכים להניח את הסרט לאורכה של השמיכה, כדי לבדוק כי התפרים המחברים בין הרצועות הסרט (צעד 5) לא ייפלו על פינות השמיכה. מזיזים את הסרט, אם נדרש.
  13. מתחילים לתפור את הסרט דרך כל שכבות השמיכה - במרחק של 1 ס"מ משולי השמיכה (seam allowance), ובמרחק של 20 ס"מ מהנקודה על השמיכה (צעד 11), בה הונח הקצה המקופל באלכסון של הסרט (צעד 10)
  14. כשמגיעים למרחק של 1 ס"מ מהפינה, עוצרים, ותופרים כמה תפרים לאחור. מוציאים את השמיכה מהמכונה וגוזרים את החוט.
  15. מסובבים את השמיכה ב-90 מעלות.
  16. מקפלים את הסרט לאחור, במאונך לתפר שאותו תפרנו.
  17. ואז מקפלים את הסרט בחזרה קדימה לכיוון הקצה של השמיכה, שאליו אנחנו עומדים לחבר את הסרט. מיישרים את הקיפול כך שיהיה במקביל לשולי השמיכה והסרט שנתפרו בצעדים 13-14, ומתחילים לתפור ממש בתחילת הקצה (בפעם הבאה אתחיל במרחק של 1 ס"מ).

  18. ממשיכים לתפור. מטפלים באופן דומה בכל הפינות.
  19. כשמגיעים למרחק של 20 ס"מ מהנקודה בשמיכה בה הונח הקצה המקופל באלכסון של סרט התיחום (צעד 13), מסיימים לתפור. מוציאים את השמיכה וגוזרים את החוט.
  20. מניחים את שני קצוות הסרט המשוחררים על שולי השמיכה, כך שתחילת הסרט תונח על החלק הסופי שלו. מסמנים בעפרון על החלק הסופי של הסרט את התווית האלכסון המקופל של תחילת הסרט.
  21. מהדקים בסיכות תפירה את שני קצוות הסרט, צד ימין לימין, ותופרים לפי מתווה האלכסון שסימנו בצעד 20.

  22. גוזרים את עודפי הבדים מהתפר במרחק של כחצי ס"מ מהתפר (seam allowance). פותחים ומגהצים את עודפי הבדים.
  23. מקפלים את הסרט בחזרה. מיישרים את שולי הסרט עם שולי השמיכה ומסיימים לחבר את סרט התיחום.
  24. מיישרים את השמיכה על השטיח.
  25. גוזרים לאורך השמיכה את החלק התחתון ואת המילוי במרחק של 1-2 מ"מ משולי החלק העליון.

  26. מקפלים את הסרט לכיוון החלק האחורי של השמיכה ותופרים בתך נסתר, כך שהתפר יכסה את תפר המכונה של חיבור הסרט.
  27. כשמגיעים לפינות, מעבדים אותן בעדינות, וגם עוברים עם המחט לצד העליון של השמיכה, כדי לעבר את הפינות גם שם. זא מחזירים את המחט לחלק האחורי וממשיכים לתפור.
  28. מבחינתי, זהו החלק המייגע של תפירת שמיכת הטלאים. אך הפרס שמחכה בסופה - השמיכה המוכנה, נותן מוטיבציה להמשיך...:)
כתבות שימושיות בנושא סרט התיחום
Continuous Quilt Binding Directions
Quilt Biding Tutorial
Making&Adding Biding

מקווה שההוראות האלה ברורות דיהן. בכל מקרה, כמו תמיד, אני כאן לשאלות ולהערות...

24 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מ ק ס י ם,

שתזכי עוד רבות רבות לעשות

הרבה אהבה

תמר

לירון אמר/ה...

חיפשתי בגוגל מדריך לשמיכת טלאים, והגעתי לעמוד שלך. שמיכה מקסימה ומדריך מעולה! תודה רבה!

Miri אמר/ה...

תודה רבה, לירון. אם יש שאלות או תהיות - אני כאן...:) בהצלחה עם השמיכה!

Unknown אמר/ה...

תודה רבה על המדריך, אני עוד חדשה בתפירה ועשית לי ממש חשק. כבר גזרתי חצי מהריבועים :)

לגבי seam allowance, מה דעתך להשתמש במונח "תוספת תפר"?

סיגלין אמר/ה...

תודה רבה , למרות שעשית אותה מזמן רציתי להודות לך
הדרכה ברורה והשמיכה יפייפיה.

בריצ! אמר/ה...

גם אני חיפשתי "שמיכת טלאים" בגוגל והגעתי אלייך. תודה רבה על ההדרכה.
לדעתי אפשר להשתמש במונח "מרווח בטחון", זה לא תרגום מילולי אבל זה מבהיר מה הכוונה :)

Unknown אמר/ה...

מדהים ביופיו כל הכבוד.
והסבר מאוד מאוד יפה.
רינה

פילולי אמר/ה...

פשוט מקסים! כל הכבוד על ההשקעה...

גל אמר/ה...

איזה כיף!!
אני ממש לקראת הסוף!
בעיה "קטנה" מה עושה מי שאין לו שטיח? ניסיתי לחבר את שלושת חלקי השמיכה יחד, בלי להעזר בשטיח, כי אין לי, ואחי שני תיפורים הבנתי שזה לא הולך ושאם אמשיך ככה, הכל יהיה עקום ורפוי...
אולי יש לך טיפ בשבילי??
תודה רבה!
גל

Miri אמר/ה...

שמחה בשבילך!
את לא יכולה לוותר על השלב הזה, כפי שהבנת בעצמך - השמיכה לא תצא ישרה. את כן יכולה לאלתר משהו במקום השטיח. יש שמדביקים בסלוטייפ... כמו למשל כאן http://www.sewinspiredblog.com/2007/09/quilt-basting-tutorial-with-bonus.html
מקווה שזה עוזר...

אסנת לינדר אסולין אמר/ה...

תודה תודה תודה!
אני מסיימת שמיכה לאחיינית שלי בזכותך, בהנאה רבה! ההסברים שלך מפורטים ומועילים והדיוק שלך מעורר קנאה!(רק טובה אבל...)
ישר כוחך!
אולי בסוף אני לא אתבייש לשלוח תמונה...

אסנת

Miri אמר/ה...

תודה רבה אסנת!
אשמח מאוד לראות את התמונה...
אני בדיוק גונבת עכשיו כמה רגעים כאן ושם כדי לתפור גם שמיכת טלאים חורפית לביתי...:)
נ.ב. סליחה על התגובה המאוחרת

איילת אמר/ה...

הי השמיכה מקסימה אני ממש רוצה כבר מזמן לתפור שמיכה כזא ולא יודעת איך להתחיל
א. י אני די מתחילה בתפירה.
ב. אני לא יודעת איזה בדים מתאימים ומאיפה לקנות. רציתי בהקשר הזה לשאול אותך מאיפה את קונה בדים והאם כדי לקנות דרך האינטרנט? אודה לך מאד אם תעני לי.

Miri אמר/ה...

הי איילת... סליחה שלקח לי קצת זמן להשיב לך.
שאלות חשובות שאלת. התשובה הקצרה ביותר היא שלעיתים פשוט צריך לקפוץ למים ולתת לזרם לסחוב אותך...:)
אני אשמח לעזור לך יותר בפלאפון. פשוט לא כל כך פנויה לתשובות כאן...
את מוזמנת לכתוב לי samjerus(at)yahoo.com ונמשיך משם.
בהצלחה! איזה כייף לך שאת הולכת ללמוד משהו חדש ואיזה כייף למי שתתפרי בשבילו את המשיכה

אנונימי אמר/ה...

הי,
הסבר מצוין, אני גם בדרך בפעם הראשונה.
צריכה לקנות מכונת תפירה. יכולה להמליץ לי? אני לא תופרת מקצועית, השימוש יהיה בעיקר לכל הקשור בטלאים.
תודה רבה!

Unknown אמר/ה...

אני מנסה לראות איך אפשר ליצור איתך קשר כדי להתייעץ איתך אבל לא מצליחה אני מגיעה למשהיא שגרה בניוזילנד...
איזה באסה. אני רוצה לתפור שמיכת טלאים ורציתי לשאול איך קוראים למילוי של השמיכה בעברית? ולדעת האם העובי של הכל לא עבה מידי לתפירה במכונת תפירה ביתית רגילה? וגם לא הבנתי את קטע השטיח. תודה רבה ותבורכי באמת על כל ההשקעה שלך עבור רבים זה לא מובן מאליו ממש יפה מתידך בהערכה יעל

Miri אמר/ה...

הי, יעל.
הלוואי והייתי גרה בניוזילנד...:)
תודה רבה על המילים החמות.
את מוזמנת לכתוב לי לsamjerus(at)yahoo.com, ונמשיך משם במייל או בטלפון...
בהצלחה!

אנונימי אמר/ה...

היי, תודה רבה על ההנחיות המסודרות, אבל יש דבר אחד שלא הבנתי למה הכוונה
"מניחים את הריבוע השני משמאל בשורה התחתונה על הריבוע הראשון (צד שמאל אל צד שמאל), ועל שניהם מניחים את שני הריבועים המקופלים באופן דומה של השורה שלפני אחרונה. ממשיכים להניח כך את הריבועים, עד שמגיעים לשני הריבועים הראשונים של השורה העליונה. חשוב לשמור על הנחה נכונה של הריבועים, שתמיד הריבוע השמאלי יהיה התחתון, וכיוונם של הריבועים יהיה לאותו הכיוון. מניחים את החבילה בצד. מסמנים אותה בדף קטן, ועליו מספר 1." תודה רבה !

אנונימי אמר/ה...

וואו אלו הוראות מפורטות בהחלט, עם הסברים בעיברית ותמונות!

תמיד רציתי לנסות אבל היה נראה מסורבל, מי יודע אולי בזכותך זה יקרה :)

מה שבטוח, זה עובר לתיקיית הגזור ושמור.
תודה!

Unknown אמר/ה...

היי

אני מתכננת להתחיל בקרוב
קודם כל איזה מילוי היית ממליצה לשמיכת קיץ לתינוק?

איך עשית שגם בבטנה יהיו ריבועים? ואיך הכל מתחבר?

תודה!

Unknown אמר/ה...

פוסט מעולה. הסבר קליט וברור. תודה .

mehutzlakufsa אמר/ה...

מקסים

Unknown אמר/ה...

האם יש בישראל מכונת תפירה ממוחשבת לתפירת הביטנה לשמיכת הטלאים כדי שהתפר יהיה בהתאם לטלאים?

Unknown אמר/ה...

האם ניתן להזמין ממך שמיכת טלאים?

Related Posts with Thumbnails