יום שבת, 10 בינואר 2009

על הברגים, על הסדר ועל המוח הקולט

וכך זה היה...

אתמול אבא שלך התקין לך מתלה למעילים שלך (פינת ההתלבשות שלך תתואר בפוסט נכבד משלה). אתה הסתובבת באזור. לא ישבת ורק התבוננת. ואבא לא הראה לך במיוחד איך לוקחים מברג ומבריגים בורג.

ואז היום ניגשת לארגז הכלים הפתוח של אבא (היינו בסוף שבוע של תיקונים שונים בבית - הפרטים בקרוב). לקחת מברג. ובטבעיות הכה מאפיינת אותך ניגשת למתלה החדש. כיוונת בול לבורג. וניסית להבריג אותו! אני נשארתי פעורת פה. איזו דוגמא מדהימה לפעולת המוח הקולט שלך (absorbent mind) שקולט כל מה שבסביבתך, באופן לא מודע וללא כל מאמץ. ואם למישהו עוד היה ספק עד כמה חשובה ההתנהגות שלנו לידך, על כל רבדיה, אני חושבת שהוא נמחק בדוגמא פשוטה זו.

ואז כמובן, איך לא, המברג הגיע ישירות לפה שלך...:) כל הדרכים מובילות לפיך המתוק...:)

מאוחר יותר, הלכת לך עם המברג לחדר שלנו. אז ראית חבילת מגבונים לחים שאותה משכת מהשידה (לא יאומן איך אתה הופך להיות גבוה יותר ויותר מיום ליום). הנחת את המברג. והתמקדת בחבילת מגבונים. אך משהו הפריע לך. היססת רגע. ואז הנחת את המגבונים. לקחת שוב את המברג. יצאת מחדר השינה שלנו. החזרת את המברג לארגז הכלים של אבא. ואז חזרת לחדר וצללת לתוך המגבונים. האם זו לא דוגמא יפה לביטוייה של תקופת הרגישות לסדר (sensitive period for order)?

אין תגובות:

Related Posts with Thumbnails