יום רביעי, 3 ביוני 2009

לוח גלילים-2

לוח גלילים זה (Junior Peg Board) הוא אחת הפעילויות האהובות עליך (לוח גלילים-1). היום אתה מסוגל להתרכז במילוי כל הלוח, וגם בביצוע חוזר ונישן של הפעולה. מדהים להתבונן בך. לעיתים אתה מקיף את החלק הפנימי בבסיס, לפני שאתה שם לתוכו את הגליל, כאילו היה זה אחד הפאזלים שלך (בעצם, רק עכשיו חשבתי, שהרי גם זה סוג של פאזל). לעיתים אתה פשוט מחזיק את האצבע של היד השניה במקום הפנימי, עד שביד אחרת אתה מקרב את הגליל קרוב קרוב, ורק אז מעביר את האצבע ומכניס את הגליל. לעיתים אתה מכניס את הגליל על האצבע, ורק אז מזיז אותה. לעיתים אתה מצביע על גליל ועל המקום בבסיס, שם אתה רוצה שהוא יונח, אך מבקש ממני כי אעשה כן. אני משתפת פעולה, רק מכניסה את הגלילים לא למקום שביקשת, אלא לפי הסדר מימין לשמאל, מלמעלה למטה (כהכנה לכתיבה).

אחרי שמילאת את כל הלוח, אתה לוקח את הבסיס, הופך אותה וכך מרוקן את הגלילים בחזרה למגש. משום מה, אינך לוקח גליל גליל ומעבירם בחזרה לבסיס.

לעיתים אתה ממלא ומרוקן את הלוח פעם אחרי פעם, ולעיתים רק פעם אחת. אינני לוחצת עליך בשום כיוון. אתה לעצמך.

אני ממשיכה לעקוב אחרי פיתוח יכולות המיון שלך (לפוסטים אחרים בנושא - מיון אבנים, מיון כפתורים). תכונה זו חוזרת על עצמה. אם אציב לך שתי קערות, ובהן מוצרים משני צבעים, לרוב, לא תמיין אותם לפי צבע. גם בפעילות הכתפורים, אני חושבת כי מיינת לא לפי צבע אלא לפי צורה. עם זאת, אם מונחת לפניך קערה עם מוצרים בכל מיני צבעים, ואתה נדרש להוציאם אחד אחד, לרוב תעשה כן לפי סדר הצבעים. כמו, למשל, כאן - בהתחלה הצבת את הגלילים הירוקים.

ורק אחרי שהוצאת את כל הירוקים (כמעט את כולם - מדי פעם, כמו בזו, למשל, אחד מהם מסתתר לך), אתה עובר לצבע הבא. בפעם הזו - לגלילים הצהובים. אינך מסדר את הגלילים לפי סדר מסוים על בסיס הלוח. ולא תמיד אתה גם מוציא אותם לפי הצבעים. ובכל זאת, זו תבנית מעניינת.

דבר מעניין נוסף - דווקא את הפעילות הזו אתה בוחר לעשות על שולחן הקפה ולא על השטיח, שם אתה עובד לרוב.

אין תגובות:

Related Posts with Thumbnails