יום חמישי, 6 באוגוסט 2009

מלקחיים-1

השימוש במלקחיים (tongs) מחזק בדיוק את אותן האצבעות שמשתמשים בהן בגזירה במספריים. הוא גם מתרגל את האחיזה הצובטת הנדרשת באחיזת מספריים. פעילות זו מסייעת לשיפור תיאום יד עין, סדר, ריכוז, קואורדינציה, הכנה לכתיבה ולקריאה. נקודות עניין בפעילות זו הן המלקחיים עצמן - השימוש בכלי זה, שהילד לא רגיל אליו; הפעלתו על ידי פתיחתו וסגירתו. המנגנון לבקרה עצמית (control of error) של הפעילות הוא באי השארת הפונפונים על המגש מחוץ לקערות, וגם אי תפישת הפונפונים באמצעות המלקחיים.

כבר מזמן רציתי להציג לך את המלקחיים. אך לא הייתי בטוחה אם אחיזה זו תהיה נוחה לך. כשראיתי כי דווקא בשימוש במספריים אתה מטיב בלפתוח ולסגור את המספריים, החלטתי לברך את המלקחיים לסביבתנו. גם כדי להכין אותך יותר טוב לקראת השימוש במספריים.

הכלים מוכנים על המגש לפי הסדר מימין לשמאל (הכנה עקיפה לכתיבה ולקריאה): קערה עם פונפונים, קערה ריקה. המלקחיים במרכז המגש מעל שתי הקערות, כדי לא לכוון אותך להשתמש ביד ימין או שמאל שלך. כדי להתאים את הפעילות לרמתך, שמתי בינתיים רק 3 פונפונים, עד שתלמד להשתמש במלקחיים. אז אגדיל את כמות הפונפונים.

לוקחים פונפונים אחד אחד מהקערה הימנית ומעבירים אותם לקערה השמאלית.

כשמסיימים להעביר את הפונפונים לקערה השניה, מניחים את המלקחיים במקומן. מתפעלים מהעבודה.

ואז חוזרים עליה ביד השניה בכיוון הנגדי.

כמובן, כמו בכל דבר חדש, אתה מרבה גם לחקור אותו. אני מאפשרת זאת, כל עוד שאתה נשאר ליד הפעילות (ולא מטייל ברחבי הבית עם המלקחיים, למשל). וכך, בין לבין, אתה מנסה להעביר את הפונפונים באמצעות המלקחיים דווקא לתוך היד שלך. או לשים את הפונפון ממש לתוך המלקחיים במקום לקחת אותו באמצעותן.

או מנסה להרים את הפונפון שנפל על הרצפה באמצעות המלקחיים. או פשוט פותח וסוגר אותן מבלי לקחת משהו לתוכן.

2 תגובות:

Galia אמר/ה...

מחשבה: נדמה לי שאם רוצים לא לכוון לשימוש ביד מסוימת, כדאי להניח את המלקחיים בניצב לאופן שבו הם מונחים בתמונה.
ותודה על הרעיונות- הולכת ליישם בביתנו הקט תיכף ומיד!

Galia אמר/ה...

חוזרת בי כי ראיתי את הווריאציות לפעילות הזו (:

Related Posts with Thumbnails