יום רביעי, 8 באוקטובר 2008

אבא כותב: מסעות בוקר

שעות הבוקר המוקדמות הן השעות שלנו, בשעות אלו אמא שלך בדר"כ מתעלפת לשעה וחצי של שינה ואילו אתה מתעורר כרוח סערה, מוכן ומזומן לקבל את היום החדש בהתלהבות שאין לה קץ. אני אומנם מצליח לקום מהמיטה אולם לוקח לי כחצי שעה וכוס קפה כדי להתחיל לתפקד. רגע לפני שמגיעים הימים הקרים של החורף, מצאנו לעצמנו תעסוקה חדשה בשעות הבוקר המוקדמות: אנו יוצאים למסעות מרקו פולו בחצר של הבית. בשניה בה אתה שומע את הדלת המובילה לחצר נפתחת, אתה משמיע את אחת מצווחות השמחה שלך ושועט לעבר הדלת, אז אתה מתיישב על מפתן הדלת כחושב ומתכנן את האסטרטגיה היומית. לאחר כשלוש דקות של תיכנון אתה יוצא בשעטה לחצר.

ישנן כמה נ"צ (נקודות ציון ) בהמהלך המסע. בתחילה אתה בדר"כ יורד במדרגות לדירה של דינה שחזרה לא מזמן מארה"ב והיא במקרה גם בעלת הבית. אתה מברך אותה באחת מברכות ה-אאאאאאאאאאאאאהההה שלך ולאחר שאתה נוכח כי יצאה לה כבר לעבודה, אתה שועט למעלה בחזרה במעלה המדרגות לכיון היציאה.

על המדרגות המובילות לחצר העליונה אתה נעצר להעביר לידי כמות נכבדת של "גולגלך" מעץ האיזדרכת שנפלו לרצפה, חלוקי נחל, אבני טופ ועוד מיני ענפים, עלים וגבעולים שנקרו בדרכך.

כמובן שאינך שוכח לברך את החתול בטטול בברכת אההה - בוקר טוב בזמן שהוא מגיע לבדוק מי היצור המתקרב לעברו והאם הוא יוכל למלא את קערת המזון שלו. אתה נפרד ממנו וממשיך בדרכך לחצר של מיכל וקריסטוף, השכנים הצמודים, שם אתה מגלה מגוון הפתעות וצעצועים שנשכחו בחוץ ושייכים לאלמה, בין הצעצעועים כמובן המטאטא הקטן שלה, עגלת בובות וקופסאות שונות ומשונות. אינך פוסח על אף אחת מהן ומקדיש תשומת לב פרטנית לכל חפץ ואביזר.

לאחר שסיימת וכמובן בדקת האם החתולים קיבלו אוכל או לא, אתה נוכח לדעת כי יש עוד הרבה מה להספיק ולעשות וכי נותרו עוד הרבה מדרגות שעליהן יש לטפס, כך אתה מתחיל לעלות במדרגות המובילות לכביש, בבטחון ובקצב שלא היה מבייש כל הולך על שניים משופשף ומנוסה. מדי פעם אתה נעצר להביט לאחור כמו מטפס הרים מיומן שעוצר לבדוק כמה טיפס, להינות מהנוף ולנוח מעט. כאשר אתה מתקרב לפיסגה המיוחלת אתה נוהג להגביר את הקצב לקראת קו הסיום.


בתמונה למטה עצרת לרגע בפיצול האחרון המוביל אל הכביש בכדי לאפשר לצוות הנשיונל ג'אוגרפיק לתעד את הרגע החשוב הזה. שים לב לארשת הביטחון על פניך והידיעה כי בעוד רגע תגיע למחוז חפצך. אתה כאילו מבקש: "קדימה אין זמן! צלם ותן לי להמשיך".

כמובן שבשניה בה אתה מגיע אל הכביש אני מרים אותך בידיים, אנחנו עוצרים לשנייה להינות מאויר הרים צלול (אגזוז של מכוניות שממהרות בדרכן לעבודה) ולאחר כמה רגעים אנו יורדים בביטחה לכיוון הבית. שם מחכה לנו דייסה עם בננה טעימה להפליא שהוכנה מבעוד מועד וכוס מים - ארוחה מושלמת להרפתקן אמיץ עשוי ללא חת.

לאחר הארוחה אנו עולים לחדר השינה ושם אתה מתעלף מעיפות על הציצי של אמא בדרך לשינה ערבה ומתוקה שתעזור לך להפנים ולעכל את כל אשר חווית וראית בדרך. שינה ערבה מרקו פולו מתוק שלנו!

אין תגובות:

Related Posts with Thumbnails