יום שני, 26 באפריל 2010

מפיות בד רב פעמיות

זה אחד הפרוייקטים ששכן בליבי הרבה יותר מדי זמן ממה שנדרש להוציאו לפועל. יש לי נטיה כזו - מרוב המחשבות ומרוב התכנונים, עד שאני כבר מגיעה לעשות משהו, הרבה פעמים, נעלם לי החשק. אני עובדת קשה מאוד על העלמת חולשה זו...:) לבסוף, ערב אחד לפני כחודש, לקחתי את עצמי בידיים ועשיתי את מה שהייתי צריכה לעשות מזמן. פשוט ניגשתי למכונת התפירה.

את המפיות תפרתי לפי גודל מגבות הנייר שהשתמשנו בהן יותר מדי פעמים (הרבה יותר פעמים מהנדרש, לטעמי). למרות שלרוב ראיתי כי תופרים את מפיות הבד הרב פעמיות בגודל גדול יותר, הנחתי, כי אם מפיות נייר בגודלן הרגיל מספיקות לנו, נסתפק באותו הגודל המרובע גם במפיות בד. ואכן, צדקתי.

החלטתי לעשות אותן דו צדדיות, כדי להאריך את השימוש בהן. תפרתי אותן צד ימין לימין. השארתי פתח קטן, הפכתי. ואז תפרתי בתפר רקמה, שסופסוף יצא לי להשתמש בו במכונת התפירה שלי. כדי לנסות את כל הדוגמאות, כמעט כל מפית יצאה רקומה בתפר אחר. הכנתי שמונה מפיות: ארבע בשבילך, וארבע בשבילנו. מצד אחד בכולן דוגמת בד אחת, מצד שני יש שתי דוגמאות נפרדות בשבילך ובשבילי.

שמונה מפיות מספיקות לנו בשפע בשגרה היומיומית שלנו. אני מכבסת את המפיות אחת לכמה ימים. את שלך מכבסים יותר. להפתעתי הרבה, ומה שהיה החשש הגדול ביותר מבחינתי, כל הכתמים יורדים בקלות (אחרי שאתה, להנאתך, משפריץ בשפע ספריי להסרת כתמים עליהם). אפילו לאורחים שלנו אנחנו מציעים מפיות בד.

אני חייבת להודות כי משמח אותי מאוד לדעת כי אנחנו תורמים קצת לשיפור איכות הסביבה. כואב לחשוב על כל כמויות הנייר בהן השתמשנו לפני כן. כך נפתרה מעצמה גם בעית השליטה בכמות הנייר, בה אתה משתמש לניגוב בתום הארוחות. כל מה שנשאר הוא לחשוב על תחליף יצירתי לנייר טואלט...:)

2 תגובות:

Alma's californian diary אמר/ה...

מקסים!!! הן גם מאוד יפות ומלאות בצבעים שמשמחים את הלב!!! את תחתוניות הבד היומיומיות ולזמן מחזור כבר גילית? אני משתמשת בהם כבר יותר משנתיים ומרוצה מאוד, אומרים שזה גם יותר בריא כי בחד פעמיות החומרים הסופגים יכולים לעודד סרטן צוואר הרחם ועוד רעות חולות.

Miri אמר/ה...

תודה רבה! אנחנו נדבר על כך בהחלט כשתבואי. האמת שזה קצת יוצר בי גועל, אבל אני אשמח לשמוע על חוויותיך. אולי זה רק עניין של דעה קדומה...

Related Posts with Thumbnails