יום רביעי, 27 בינואר 2010

פינת העבודה שלך

כך נראית פינת העבודה שלך (work area) כשהיא לא בשימוש. לווילון הסגור שתי מטרות.

ראשית, הוא שומר על פינת העבודה מכוסה, כשילדים אחרים מגיעים לביקור. ההפרדה בין פינת העבודה לפינת המשחק (play area) עברה בהצלחה רבה. לקח לך טיפה זמן להתרגל לרעיון, אך מהר מאוד הבנת כי בעבודות שבפינת העבודה לא משחקים עם האורחים. וגם הילדים המתארחים לא ניגשים לפינת העבודה. מדהים עד כמה שוב בולט לעין העיקרון, לפיו הילדים מקבלים את סביבתם כפי שהיא מוצגת להם.

שנית, הווילון משמש גם כגבול מסוים לזמן העבודה שלך. במצב האידאלי פינת העבודה שלך הייתה ממוקמת בחדר נפרד, ואז זמן העבודה היה מוגדר בכניסה לחדר וביציאה ממנו. אך אצלנו הפינה היא במרחב פתוח הכולל את המטבח, את הסלון ואת המבואה. ולכן, הוילון מסייע מאוד בהגדרת זמן העבודה. כשהוא סגור, המסר הוא כי כרגע עוסקים במשהו אחר. כך אתה גם לא מתפתה לעסוק בפעילויות רגע לפני ארוחת צהרים, למשל. וכשהוא נפתח - ההזמנה פתוחה. בדרך כלל, אתה יוזם את פתיחתו. וכמובן, גם סוגר אותו בסוף העבודה (ללא כל הערה מצידנו - שוב, מכיוון שהווילון היה סגור כשניגשת לפינת העבודה שלך, ברור לך מעליו שהוא צריך להיות סגור גם אחרי שתסיים: תקופת רגישות לסדר (sensitive period for order) בהתלגלמותה!). אך לעיתים, אנחנו פותחים אותו כדי להזמין אותך לעסוק בפעילויות. כמובן, ההחלטה היא תמיד שלך.

כדי שהוילון לא יכסה יותר מדי את שטח המדפים, תפרתי לו מעין תפסן על סקוטצ', שנתלה, באמצעות סרט גומי, על המסמר. בינתיים, אנחנו נועלים את הווילון ביחד. אך עם הזמן, אתה תוכל לעשות זאת בעצמך.

3 תגובות:

Jess אמר/ה...

great little set up! (:

Miri אמר/ה...

Great to see you here!

iris אמר/ה...

מקסימה ורצינית כתמיד.כייף לראות ועושה סדר פנימי וחיצוני.
אוהבת אותך,נשיקות איריס.

Related Posts with Thumbnails