יום שלישי, 1 במאי 2012

לבננו: הליכת יום הולדת



הליכת יום הולדת (Montessori Birthday Walk) היא עוד סממן קלאסי של כל סביבת מונטסורי באשר היא. ילד החוגג את הולדתו, מקיף משהו המסמן את כדור הארץ בהליכה מעגלית, כמספר השנים הנחגגות. שוב, רעיון פשוט ומבריק להמחיש לילד את המשמעות הפשוטה של יום הולדתו.

השנה, בפעם הראשונה, הלכת את הליכת יום ההולדת שלך. פישטנו את הרעיון עוד יותר בכך שהשתמשנו במה שהיה בסביבתך - שולחן האוכל סימן את כדור הארץ (קיבלת הצצה קלה למה מייצג כדור הארץ מהספר המקסים "The Earth" - מבלי הסברים נוספים בינתיים, הפנמת מהר ובקלות את היות כדור הארץ כדור), הנר הוא אותו הנר שאנחנו מדליקים מדי סעודה (אחרי הפסקה ארוכה, לאחרונה חזרנו לשמחתי לברך לפני כל ארוחה ולהדליק נר במהלכה - הייתי בטוחה שכתבתי על כך, אך אינני מוצאת כעת את הפוסט הרלוונטי). מדי כמה זמן, עצרנו אותך וסיפרנו לך בקצרה מה עבר עליך באותה הנקודה - למשל, כשהיית בן שנה ושלושה חודשים, צעדת את הצעד הראשונה שלך....

3 תגובות:

בייביז אמר/ה...

כל כך יפה ומיוחד. אהבתי איך שאתם משתפים את ילדכם בכל מה שנעשה בחיי. רואים שאתם הורים למופת וילדכם נמצא בידיים טובות. מזל טוב.

Miri אמר/ה...

תודה רבה!

billy אמר/ה...

פשוט מקסים, אני הייתי פעם בקשר איתך דרך המייל. שמי בילי, וגם אני מחנכת את הילדים שלי לפי שיטת מונטסורי, או לפחות מנסה. הרבה זמן לא נכנסתי לבלוג, והיום שהיה לי קצת זמן חופשי נכנסתי ופשוט נדהמתי, כל הכבוד על הסבלנות והמאמץ.
מאיפה השגת את כל אביזרי המונטסורי?
לילדים שלי יש את זה בגן , כי הן נמצאות בגן מונטסורי.
רואים שאת ממש 100% בתוך הנושא הזה.
הבנתי שהגדול עדיין לא במסגרת חברתית. האם יש לך מסגרות מונטסוריות בסביבה.
בכל מקרה אני מאחלת לך הרבה הצלחה כוח וסבלנות. וכל הכבוד על ההתמדה.

Related Posts with Thumbnails